کد خبر: ۱۰۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
قدیری‌ابیانه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
فعال اصولگرا گفت: اقدامات وزارت بهداشت در مسیر مبارزه با کرونا در حدود اختیاراتش بسیار ایثارگرانه بود.

/محمدحسن قدیری ابیانه سفیر اسبق کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در ارزیابی اقدامات دولت در مواجه با کرونا، گفت: اقدامات وزارت بهداشت در حدود اختیاراتش بسیار مثبت و ارزنده بوده و به همین ترتیب کادر پزشکی و درمانی کشور ما هم اقدامات بسیار خوب و ایثارگرانه ای از خود نشان دادند که قابل تقدیر است، اما متاسفانه عملکرد مجموعه دولت و شخص رئیس جمهور در این زمینه بسیار ضعیف بوده است.

او ادامه داد: برای مثال ایشان درحالی که رئیس دولت و قوه مجریه بود تا مدتی خود را مسئول مبارزه با بحران کرونا نمی‌دانست و بعد هم که مجلس از مقام معظم رهبری پرسید چه کسی وظیفه ریاست بر ستاد مبارزه با کرونا را دارد ایشان تاکید می‌کنند که رئیس جمهور وظیفه این اقدامات را دارد؛ یعنی یادآوری می‌کنند که یک کار کاملا اجرایی است و رئیس‌جمهور مسئول امور اجرایی کشور است.

قدیری ابیانه افزود: اما با این وجود آقای روحانی اعلام می‌کند که تنها یک روز در هفته جلسه به ریاست ایشان انجام می‌شود، در حالی که روزانه عده ای گرفتار کرونا شده و عده دیگری هم جان خود را از دست می‌دهند.

فعال اصولگرا بیان کرد: با این وجود اگر تا قبل از این جلسات تصمیماتی را وزارت بهداشت و بعضی دیگر از دستگاه ها می‌گرفتند حال باید منتظر می مانند تا جلسه شنبه ها تشکیل شود و پیشنهادات خود را در این جلسه مطرح کنند، یعنی این جلسه‌های یک روزه به جای اینکه حلال مسائل باشد به مانعی برای اتخاذ تصمیمات بدل شد.

سفیر اسبق کشورمان یاد آور شد: همچنین علی‌رغم اینکه معلوم بود سفر‌های نوروزی و عدم قرنطینه باعث گسترش کرونا در سطح کشور می‌شود، اما متاسفانه رئیس جمهور صرفا به نصیحت مردم اکتفا کرد که مانع این سفر‌ها نشد؛ دستگاه‌های نظامی هم که به دستور رهبری با تمام توان به صحنه آمدند که پیشنهادات‌شان برای ممانعت از سفر‌ها هم به تصویب ریاست جمهوری نرسید؛ کمااینکه در بحبوحه این مسائل شاهد بودیم که در مجلس طرح شده بود که ۶۰ لیتر بنزین مسافرتی هم به مردم بدهند که خوشبختانه بعد تصویب نشد.

او خاطر نشان کرد: البته نیروهای نظامی نظیر ارتش، بسیج ، سپاه و جامعه روحانیت، داوطلبانه وارد عرصه شده و به کمک بیماران کرونایی شتافتند که باعث شد تا سستی‌های دولت کم شود و در مجموع اقدامات کشورمان به نسبت کشور‌های دیگر بهتر باشد؛کمااینکه ما شاهد این هستیم که در اروپا و آمریکا عملکردها فاجعه بار بوده است.

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به آمار بالای غرب در این زمینه گفت: البته برخی از این میزان شیوع کرونا در غرب به وِلِنگاری مردم باز می گردد و مفاسدی که در این کشور‌ها وجود داشته و گذشتن از این مفاسد قطعا برایشان سخت بوده و طبعیست که ما شاهد رشد افسارگریخته این بیماری در غرب باشیم.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار