کد خبر: ۱۰۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
هشتگ کرونا را شکست می‌دهیم که مطرح شد، عده‌ای دست بر زانو گذاشته و یا علی گفتند و کمر همت بستند تا این شعار در عمل به منصه ظهور برسد، ویروس منحوس کرونا که آمد، اگر چه اجتماعات را تعطیل کرد، درب مساجد، دانشگاه‌ها، مدارس و... را بست و طعم نوروز 99 را در کام ملت تلخ کرد، اما تخته‌سیاهی بود که سفیدی ضمیر مردممان را جلوه‌ای دیگر بخشید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هشتگ کرونا را شکست می‌دهیم که مطرح شد، عده‌ای دست بر زانو گذاشته و یا علی گفتند و کمر همت بستند تا این شعار در عمل به منصه ظهور برسد، ویروس منحوس کرونا که آمد، اگر چه اجتماعات را تعطیل کرد، درب مساجد، دانشگاه‌ها، مدارس و... را بست و طعم نوروز 99 را در کام ملت تلخ کرد، اما تخته‌سیاهی بود که سفیدی ضمیر مردممان را جلوه‌ای دیگر بخشید.

از همان روزهای نخست شیوع این ویروس در کشور خبرهای خوب از اتحاد و عمل مردم نیز به سرعت در صدر اخبار می‌نشست، هرکس در هر لباس و منصبی بود آنچه در توان داشت انجام می‌داد تا کشورمان زیر بار این بیماری کمر خم نکند.

 پزشکان و پرستارانی که مدافع وطن شده بودند و رد ماسک بر صورتشان حکایت از جهاد و تلاششان می‌داد، تولیدی‌هایی که خط تولید ماسک و گان را به سرعت جایگزین محصول خود می‌کردند و کم نبودند نیروهای داوطلب مردمی که برای گندزدایی از شهر اقدام کرده بودند.

مردم اصفهان نیز در این مدت با این قافله همراه بودند، یکی از گروه‌های مردم اصفهان بچه‌های آسمان هستند که در طول تعطیلات نوروزی در راستای مسؤولیت اجتماعی اقدام به تولید ماسک‌های بیمارستانی کردند، به گفته اعضای این گروه البته که همه جوانب بهداشتی را رعایت می‌کنند، روپوش مخصوص می‌پوشند، کلاه مخصوص می‌گذارند و ماسک مخصوص به صورت دارند، همچنین محل تولید کاملاً ضدعفونی شده است.

تهدیدی که در جبهه مردمی سلامت، به فرصت تبدیل شد

ستاد جبهه مردمی سلامت اصفهان متشکل از هیأت‌های مذهبی، مراکز تربیتی و عناصر فرهنگی شهر اصفهان به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور آغاز به کار کرد، گروهی که تا امروز توانسته در برخی موضوعات مانند گندزدایی بیمارستان‌ها، توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی در بین محرومان، تولید ماسک و... ایفای نقش کند.

جبهه مردمی سلامت در اصفهان در کنار همه این فعالیت‌ها از حال و هوای اعیاد شعبانیه نیز غافل نشده و در کنار شروع برنامه توسل خانگی، با راه‌اندازی پویش هر خانه یک پرچم، با کمک خیرانی که هر ساله به مناسبت نیمه شعبان در برگزاری و برپایی جشن ولادت حضرت حجت(عج) نقش داشتند به دنبال حرکت جمعی برای ایجاد فضای معنوی در شهر هستند.

سردار فدا، فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) در اصفهان نیز از مبارزه تخصصی بیش از ۵۰ هزار بسیجی اصفهان با کرونا و مقابله با احتکار تا مشارکت در تولید اقلام بهداشتی صحبت کرده است، در این روزها بیش از ۵۰ هزار بسیجی استان در قالب فعالیت‌های ضدعفونی، گندزدایی، غربالگری، فعالیت‌های امدادی و خدمات‌رسانی، کنترل و نظارت بر تولید ماسک و اقلام بهداشتی از تولید تا توزیع حضور داشته‌اند.

همچنین معاونت اطلاعات سپاه استان اصفهان در راستای مقابله با احتکار موفق به شناسایی چندین انبار بزرگ احتکار این اقلام شد که با دستور قضایی نسبت به پلمب و ضبط این اقلام به منظور قرار گرفتن در چرخه صحیح مصرف اقدام شد.

تولید ماسک توسط جوانان اصفهانی در «طوفان همدلی»

از سوی دیگر تعدادی از جوانان اصفهانی دغدغه‌مند به صورت داوطلبانه و کاملاً مردمی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مناطق کم برخوردارتر و نیازمند فعالیتی تحت عنوان پویش «طوفان همدلی» را در مرکز اصفهان شروع کردند که به یک کمپین ملی تبدیل شد.

در این طرح نزدیک به ۵۰۰ نفر در روزهای اخیر جهت کمک به این فعالیت اجتماعی در مکان‌های مختلف مشارکت کرده‌اند، این گروه‌ها با ایجاد کارگاه‌های خیاطی زیر نظر مجمع جوانان استان با رعایت استانداردهای بهداشتی از قبل تولید و دقت کامل در کارگاه و دوخت ماسک‌ها تا رساندن به مناطق را صورت می‌دهند که روزانه بالغ بر 2 هزار عدد ماسک در این فرایند تولید می‌شود.

دانشگاه صنعتی اصفهان، در خط مقدم پیشگیری و مقابله با کرونا

با آن‌که کلاس‌های درسی دانشجویان تعطیل شده است اما کلاس‌های درسی انسانیت و مجاهدت همچنان باپرجاست، محققان دانشگاه صنعتی اصفهان با تکیه بر توانمندی‌های تخصصی با طراحی و تولید 2 محصول ارزشمند جهت ضدعفونی اشیا، تولید روزانه قریب به 40 هزار ماسک بهداشتی و 100 عدد گان بیمارستانی، توانمندی‌های فنی و تخصصی خود در راستای مسؤولیت اجتماعی دانشگاه در مقابله با بیماری کرونا را به منصه ظهور رساندند.

شهرداری اصفهان نیز طی یک عمل خلاقانه و نمادین بر تندیس‌ها و مجسمه‌های اصفهان ماسک زد.

اما این گزارش شاید تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های مردمی باشد که توسط مردم فهیم و شهیدپرور اصفهان در حال انجام است، فعالیت‌هایی که آخر کمر کرونا را به خاک خواهد کشید.

انتهای پیام/63095/ح30/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار