کد خبر: ۱۰۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۴
حالا که المپیک ۲۰۲۰ به سال ۲۰۲۱ موکول شده است، به نظر می‌رسد دیگر هیچ بهانه‌ای برای تحقق وعده انتخاباتی علیرضا دبیر پیش از ریاست فدراسیون کشتی باقی نماند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، یکی از موضوعاتی که علیرضا دبیر پیش از شرکت در انتخابات، روی آن تأکید داشت و به نوعی شعار انتخاباتی او نیز محسوب می‌شد، پایبندی به «انتخابی» تیم ملی بود. اینکه انتخاب ملی‌پوشان با هر فرآیندی که هست، با قانونمندی و عدالت صورت بگیرد.

با توجه به اینکه انتخابات فدراسیون کشتی روز 26 تیر ماه 98 انجام شد و پس از آن نیز بدون وقفه، کشتی مسابقات جهانی در رده‌های سنی مختلف را در پیش داشت، فرصتی برای برگزاری مسابقه انتخابی وجود نداشت.

بعد از پیکارهای جهانی نورسلطان نیز، یکی دیگر از وعده‌های علیرضا دبیر قرار بود اجرایی شود که همان برگزاری لیگ برتر با شکل و شمایلی کاملاً متفاوت از دوره گذشته بود. این اتفاق رخ داد و کشتی در ماه‌های مهر، آبان و آذر درگیر لیگ برتر آزاد و فرنگی و پس از آن نیز لیگ باشگاه‌های جهان بود و سپس نوبت به جام بین‌المللی تختی در دو رشته آزاد و فرنگی رسید که مهمترین مسابقه انتخابی در فرآیند انتخاب تیم ملی برای حضور در المپیک عنوان شد.

پس از آن نیز تیم‌های ملی در هند مسابقات قهرمانی آسیا را پشت سر گذاشتند و قرار بود سپس خود را برای حضور در مسابقات گزینشی قاره‌ای و جهانی آماده کنند که ویروس کرونا، نظم دنیا را به‌هم ریخت و همه چیز را تعطیل کرد.

حالا حدوداً 17 ماه تا المپیک توکیو فاصله است، اگر خوش‌بینانه به پیش‌بینی‌ها در مورد آینده جهان در مواجهه با ویروس کرونا نگاه کنیم، تا چند ماه دیگر قرار است دوباره آرامش بر دنیا حاکم شود و برقراری آرامش و نظم دوباره جهانی، به معنای بازگشت به هیاهو و رقابت‌های بین‌المللی در رشته‌های مختلف است.

 

حالا وقت کافی برای برگزاری مسابقه انتخابی تیم ملی نیز وجود خواهد داشت و این تعویق یک ساله، اگر اتحادیه جهانی هم تصمیم نداشته باشد که مسابقه جهانی را در این فاصله برگزار کند، بهترین فرصت برای فدراسیون علیرضا دبیر است که بتواند وعده انتخاباتی‌اش را محقق کند. وعده برگزاری مسابقه انتخابی قانونمند که عدالت در آن در بهترین شکل ممکن اجرا شود و حقی از هیچ مدعی و کشتی گیری ناحق نشود. مسابقه‌ای که از آن بهترین‌ها و آماده‌ترین‌ها به عضویت تیم ملی درآیند و این همان چیزی است که می‌شود در بلندمدت به کسب نتیجه مطمئن امیدوار بود.

بدون شک برگزاری مسابقه انتخابی عادلانه و قانونمند که شرایط و ضوابط برای همه یکسان باشد و از همه مهمتر، پیش از آغاز کار، دستورالعمل‌ها در اختیار همه کشتی‌گیران و مربیان‌شان قرار بگیرد و همه بدانند چه فرآیندی قرار است ملی‌پوش را معرفی کند و در میانه راه نیز تغییری نداشته باشد، می‌تواند آینده کشتی را تضمین کند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار