کد خبر: ۱۰۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
رئیس اداره حفاظت محیط زیست تاکستان: 
قزوین- رئیس اداره حفاظت محیط زیست تاکستان گفت: با ممنوع کردن کشت های زیر نایلونی در بخش کشاورزی باید از منابع آب و خاک بخوبی صیانت کرده و محیط زیست و مزارع را حفظ کنیم.

احمد زارعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مسئولان حفاظت محیط زیست و جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان با همکاری دستگاه قضائی، جدی تر از گذشته برای ساماندهی ضایعات برجای مانده از کشت‌های زیر نایلونی وارد عمل شده اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان افزود: جمع آوری نکردن نایلون‌های استفاده شده، پس از برداشت محصول، پیامدهای منفی بیشتری در مقایسه با مزیت‌های زودگذر کشت زیر نایلونی دارد چرا که طولانی بودن زمان تجزیه پلاستیک و آسیب زیست محیطی ناشی از آن، انجام کشت‌های زیر پلاستیکی را به تهدید تبدیل کرده و علاوه بر این شکل ظاهری مزارع و بافت محیط‌های اطراف شهرها و روستاها را ناخوشایند می‌کند.

وی تصریح کرد: لازم است کشت زیر نایلونی در تمام مناطق کشور به طور کامل حذف شود، زیرا مشکلات ناشی از این نوع کشت در بلند مدت بیشتر از مزیت‌های مقطعی آن است.

زارعی یادآور شد: با توجه به آغاز فصل بهار و فعالیت کشاورزان در زمینه کشت مزارع در حوزه تاکستان، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان به عنوان دستگاه نظارتی با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان برای تمامی کشاورزانی که از کشت زیر نایلونی استفاده می‌کنند، اخطاریه صادر می‌کند و اسامی متخلفین با مشخصات کامل و میزان کشت انجام شده به همراه مختصات زمین و تصاویر مربوطه پس از تکمیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی ارسال می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان با تاکید بر اینکه در صورت لزوم باید شیوه کشت زیر نایلونی ممنوع شود گفت: کشاورزان طبق الزام قانونی باید از آتش زدن پسماندهای نایلونی و ضایعات کشاورزی خودداری کنند و ضایعات و پسماندهای پلاستیکی مزارع پس از برداشت لازم است به مراکز بازیافت تحویل داده شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار