کد خبر: ۱۰۳۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
مجمع جوانان استان گلستان در پیامی از تصمیمات ستاد استانی مبارزه با کرونا و به ویژه استاندار گلستان به پاس اجرای دقیق طرح فاصله گذاری اجتماعی تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، استان گلستان در ابتدای شروع بیماری کرونا به یکی از استان‌هایی تبدیل شده بود که شیوع بیماری در آن به مراتب از بسیاری از استان‌ها بالاتر بود که یکی از مهم‌ترین دلایل آن مسافرپذیر بودن این استان و حضور مردم عزیز سایر استان‌ها در این استان برای سفر و یا عبور جهت زیارت مرقد مطهر امام رضا (ع) بود.

اما پس از آنکه مردم و مسوولان استان گلستان با هوشیاری کامل و به دست گرفتن اوضاع وارد عرصه شدند هم مردم در قالب گروه‌های مردمی، هیئت‌ها، بسیج، سمن‌ها و نیروهای داوطلب گل کاشتند و هم کادر درمانی و پرستاری که با ایثارگری در این عرصه صمیمانه در خط مقدم مبارزه تلاش کردند.

اما اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در کشور هر چند کمی دیر اجرا شد اما توانست شیب صعودی شیوع این بیماری را کاهش و به سمت نزول ببرد، طرحی که در استان گلستان با جدیت بیشتری اجرا شد و توانست استان گلستان را از صدر استان‌های گرفتار این بیماری به قعر ببرد.

به همین منظور مجمع جوانان استان گلستان که متشکل از سمن‌های جوانان شهرستان‌های مختلف استان است در پیامی از اجرای دقیق این طرح با هدایت استاندار گلستان تقدیر و تشکر کردند که متن آن به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

جناب اقای دکتر حق‌شناس

استاندار محترم و معزز گلستان

با سلام و عرض تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه و خداقوت جانانه به پاس مجاهدت‌های شبانه‌روزی‌تان در مسیر مبارزه با بیماری کرونا در هفته‌های اخیر؛ همانگونه که مستحضرید در حال حاضر بیش از ۱۸۰ کشور دنیا با چالش و بحرانی بزرگ به نام «کرونا ویروس» مواجه شده و تمام همت خود را معطوف به حل و رفع این بحران کرده‌اند.

ایران اسلامی به برکت وجود مردمی هوشیار، بصیر و همیشه در صحنه توانسته مزیت نسبی خود یعنی حضور مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را تداوم بخشیده و امروز نیز در یکی دیگر از میدان‌های جهاد و تلاش خستگی‌ناپذیر؛ این مردم و مجموعه‌های مردمی هستند که توانسته اند بازوی توانمندی برای دولت و حاکمیت بوده و کشتی متلاطم کشور را در بسیاری از برهه‌ها به ساحل نجات برسانند.

حال و در شرایط کنونی و در عرصه مقابله با بیماری کرونا بدون تردید مهم‌ترین نقش را در کنترل این بیماری مردم خواهند داشت زیرا از یک سو حضور فعال و موثر گروه‌های مردمی بار سنگینی را از دوش دولت برداشته و از سویی دیگر گذر از بحران تنها  با رعایت نکات و توصیه‌های بهداشت فردی و عمومی و قطع زنجیره انتقال با ماندن در منزل توسط مردم محقق می‌شود.

بی‌شک طرح فاصله گذاری اجتماعی که در چندین بعد اعم از رفت و آمد در جغرافیای کشور، تعطیلی اصناف و مشاغل غیرضرور و تعطیلی ادارات و مراکز خدماتی غیرحیاتی یکی از بهترین فرصت‌ها در برابر این تهدید ناخواسته است که اجرای آن یک ضرورت ملی و تاریخی به نظر می‌رسد.

لذا سمن‌های جوانان استان گلستان به عنوان مجموعه‌های مردمی که این روزها توفیق دارند در کنار همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و مردمی گامی هر چند مختصر در مسیر خدمت به مردم شریف و نازنین نگارستان ایران داشته باشند ضمن تقدیر و سپاس بی‌کران به جهت اجرای سریع و دقیق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و نظارت شخص حضرتعالی بر روند اجرا از همه مردم عزیز استان گلستان تقاضا دارند با توجه به شرایط خطیر و حساس کشور و درک اهمیت اجرای این طرح کمال همکاری را با نهادهای مسوول به ویژه نیروهای خدوم انتظامی داشته باشند.

برای حضرتعالی و همکارانتان در بدنه دستگاه‌های اجرایی، دست‌اندرکاران و جهادگران مردمی مبارزه با کرونا و ایثارگران کادر درمانی استان آرزوی توفیق و سربلندی در ظل توجهات حضرت احدیت را مسئلت می‌کنیم.

رجایی واثق داریم با همت بلند مردم و مسوولان همدل استان گلستان تا زمان برگزاری جشن شکست کرونا زمان زیادی باقی نمانده است.

سمن‌های جوانان استان گلستان

انتهای پیام/83014

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار