کد خبر: ۱۰۳۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
یک پژوهشگر مهدویت گفت: گام دوم انقلاب اسلامی زمینه‌سازی ظهور حضرت حجت‌ (ص) است که اقامه عدل در جهان را بدنبال خواهد داشت.

امیر محمد رضایی زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: یکی از سفارش‌های اساسی قرآن به مسلمانان جهان حفظ آمادگی کامل در برابر دشمنان است و از این رو کادرپروری، نیرو سازی و آمادگی‌های مناسب برای یاری جبهه حق در برابر باطل امری اساسی و مهم در قاموس اسلام است.

وی افزود: در قرآن کریم پیرامون این موضوع در آیه 60سوره انفال خداوند متعال می‌فرمایند: (وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم وَآخَرینَ مِن دونِهِم لا تَعلَمونَهُمُ اللَّهُ یَعلَمُهُم ۚ وَما تُنفِقوا مِن شَیءٍ فی سَبیلِ اللَّهِ یُوَفَّ إِلَیکُم وَأَنتُم لا تُظلَمون) و این بدان معنا است که هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها [ دشمنان‌]، آماده سازید! و (همچنین) اسبهای ورزیده (برای میدان نبرد)، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید! و (همچنین) گروه دیگری غیر از اینها را، که شما نمی‌شناسید و خدا آنها را می‌شناسد! و هر چه در راه خدا (و تقویت بنیه دفاعی اسلام) انفاق کنید، بطور کامل به شما بازگردانده می‌شود و به شما ستم نخواهد شد.

این پژوهشگر مهدویت عنوان داشت: همگان می‌دانیم قیام جهانی حضرت مهدی (عجل الله) و در نهایت منجر به حکومت مستضعفان و شایستگان عالم بر مستکبران و زورگویان جهان خواهد شد پس کمک و یاری آن امام، امری لازم و ضروری است البته این امر نیازمند فراهم ساختن مقدمات و زمینه هایی است که در این رابطه امام صادق می فرمایند: (لَیُعِدَّنَّ أَحَدُکُمْ لِخُرُوجِ الْقَائِمِ وَ لَوْ سَهْماً فَإِنَّ اللَّهَ تَعَالَی إِذَا عَلِمَ ذَلِکَ مِنْ نِیَّتِهِ رَجَوْتُ لِأَنْ یُنْسِئَ فِی عُمُرِهِ حَتَّی یُدْرِکَهُ فَیَکُونَ مِنْ أَعْوَانِهِ وَ أَنْصَارِهِ). هر یک از شما باید خود را برای خروج قائم آماده کند، هر چند یک تیر که هر گاه خدای تعالی از نیّت او، آن را بداند، امیدوارم که در عمر او تأخیر اندازد تا آنکه قائم را درک کند. این بیانات امام با کنایه و به هدف کسب آمادگی تمام مردم برای آن اتفاقات عظیم است.

رضایی زارعی در ادامه ضمن بیان نحوه آمادگی شیعیان برای ظهور گفت: مهیا بودن برای امر ظهور و نحوه آمادگی آن بستگی به شرایط زمان و مکان دارد اگر در بسیاری از روایات سخن از آماده کردن اسب و شمشیر برای ظهور حضرت به میان آمده بدان معنا نیست که این مصداق ها موضوعیت دارد بلکه ذکر این مثال‌ها بیانگر لزوم آمادگی رزمی برای یاری آخرین حجت الهی است و انقلاب اسلامی ما توانست در گام اول خود به این امر مهم دست پیدا کند.

وی در پایان گفت: گام دوم انقلاب انقلاب اسلامی که هدف اصلی آن رسیدن به تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی ظهور امام زمان (عجل الله) در 7 محور اساسی در بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری اعلام شد که عملا مولفه‌های قوی شدن انقلاب و آمادگی مردم برای پذیرش و نصرت امام زمان ارواحنا فدا هست که باید مولفه‌های اصلی قوی شدن جامعه ما باشد و معظم الله در سخنرانی نوروزی سال ۱۳۹۹ از قوی شدن ایران و دست پیدا کردن به این مولفه ها برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و فراهم شدن زمینه ظهور امام زمان اشاره کردند.

انتهای پیام/3264

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار