کد خبر: ۱۰۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶
رئیس پلیس راهور خراسان رضوی از کاهش ۵۴ درصدی آمار تصادفات منجر به فوت در سطح شهر مشهد خبر داد و گفت: خوشبختانه شهروندان توصیه‌ها مبنی بر کاهش تردد در سطح شهر را جدی گرفته‌اند به طوری‌که شاهد افت ۵۰ درصدی ترافیک درون شهری هستیم.

سرهنگ حمیدرضا دهنوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مشهد، در خصوص وضعیت ترافیک و تردد خودروها در سطح شهر مشهد اظهار کرد: خوشبختانه شهروندان توصیه‌های مبنی بر کاهش تردد‌های غیرضروری در سطح شهر را جدی گرفته‌اند به طوری‌که شاهد کاهش ۵۰ درصدی ترددهای شهری هستیم.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با بیان اینکه به غیر از مراکز خرید در سایر نقاط شهر و بزرگراه‌ها ترافیک به‌شدت کاهش یافته است، گفت: از شهروندان تقاضا داریم با رعایت توصیه‌ها و دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا هرچه بیشتر به کمتر شدن بار ترافیک و کاهش ترددهای درون‌ شهری کمک کنند.

وی عنوان کرد: از هفته آینده اگر در طرح فاصله‌گذاری هوشمند تغییراتی ایجاد شود و فروشگاه‌ها و مغازه‌های بیشتری باز شود امکان اینکه ترددها در سطح شهر افزایش پیدا کند، محتمل است.

دهنوی در خصوص طرح زوج و فرد خودروها بیان کرد: فعلا در این باره برنامه‌ای نداریم و ما کماکان منتظر هستیم با توجه به اینکه حمل‌و‌نقل عمومی جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا فعال نیست و یکی از الزامات طرح زوج و فرد فعال شدن ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی است، نیاز است توسط ستاد کرونا بررسی شود آیا واقعا لزومی دارد حمل‌ونقل عمومی با توجه به شرایط موجود فعال شود و یا خیر در صورتی که این ناوگان شروع به کار کند امکان اجرای طرح زوج و فرد وجود دارد.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی از سرعت بالای بعضی از خودروها گله کرد و گفت: به علت خلوتی خیابان‌ها و معابر متاسفانه بعضی از رانندگان از این شرایط سوءاستفاده می‌کنند و با سرعت بالا و بی‌احتیاطی منجر به حوادث ناخوشایندی همچون واژگونی خودرو و تصادفات می‌شوند و جان خود و شهروندان را به خطر می‌اندازند.

وی افزود: از شهروندان تقاضا می‌کنیم همیشه رانندگی با سرعت مطمئنه و مجاز را مدنظر داشته باشند به‌خصوص در معابر بزرگراهی و هسته مرکزی شهر خلوتی معابر منجر به تصادفات و حوداث دلخراش نشود.

دهنوی با بیان اینکه از اول فروردین با دوربین‌هایی که در کل سطح شهر تعبیه شده است به خوبی سرعت وسایل نقلیه رصد می‌شود، تصریح کرد: از همین رو سرعت‌های بالای ۱۱۰ کیلومتر در ساعت را هم ۲۰۰ هزار تومان اعمال قانون کردیم و هم بلافاصله به مالکان این خودروها پیامک فرستادیم و هشدار دادیم که آنها جزء رانندگان پر خطر هستند و در صورت عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با هماهنگی مقام قضایی خودرو آن‌ها توقیف می‌شود.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی متذکر شد: این دو مورد تاثیر مثبتی در بحث کاهش سرعت در کل معابر شهری مشهد گذاشت اما بعضا شاهد واژگونی‌هایی در معابر اصلی هستیم که به طور مسلم علت اصلی آن سرعت بالای خودروها و عدم کنترل خودرو توسط راننده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه حوادث منجر به فوت ما روندی رو به کاهش را داشته است به طوری‌که آمارها حکایت از کاهش ۵۴ درصدی حوادث منجر به فوت دارد و امیدوار هستیم به همین نحو پیش برود و آن ۵ درصد رانندگانی که به قوانین ملزم نیستند نیز قانون را ملاک قرار دهند و با حفظ سرعت مطمئنه و احتیاط در رانندگی به کاهش این آمار کمک کنند. 

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار