کد خبر: ۱۰۴۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶
معاون فرمانداری ورامین:
ایسنا/تهران معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین گفت: تمامی مراحل مربوط به خاکسپاری افرادی که بر اثر ابتلا به بیماری کرونا فوت کرده‌اند، بر اساس آداب اسلامی و با احترام کامل به اموات مسلمین انجام می‌شود.

سیداصغر تقوی افزود: حرمت اموات مسلمین و جان‌باختگان ناشی از بیماری کرونا بر همه واجب است ، از این روز تمامی مراحل تیمم، کفن و دفن و اقامه نماز فوت‌شدگان بر اثر این بیماری، بر اساس موازین شرعی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تمهیدات صورت گرفته و همراهی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین و تنی چند از روحانیون جهادی شهرستان، پیکر فوت‌شدگان ناشی از بیماری کرونا بر اساس پروتکل‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و موازین شرعی اعلام شده از سوی مراجع عظام تقلید، تیمم داده شده، کفن می‌شوند و پس از اقامه نماز به خاک سپرده می‌شوند.

معاون فرماندار شهرستان ورامین خاطرنشان کرد: این اقدام خداپسندانه با استفاده از امکانات و تجهیزات پزشکی، رعایت کامل نکات ایمنی بهداشتی و در نظر گرفتن همه موازین شرع مبین اسلام صورت می‌گیرد تا هیچ گونه دغدغه‌ای برای خانواده درگذشتگان وجود نداشته باشد.

تقوی اظهار کرد: با هماهنگی به عمل آمده با شهرداری، اداره تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه، یک باب غسالخانه جدید در محل امامزاده طاهر و مطهر خیرآباد ورامین احداث می‌شود تا اموات ناشی از ویروس کرونا در این مکان تیمم و کفن شوند.

وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: تیمم، کفن کردن و خاکسپاری تمامی اموات ناشی از کرونا هیچ گونه مشکل و یا امکان آلودگی برای سایر افراد به همراه ندارد و مردم نباید از این بابت نگرانی داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب ها: کروناویروس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار