کد خبر: ۱۰۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
دبیر ستاد فضایی و حمل‌ونقل:
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بازار داخلی صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما را رونق می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، توانایی ساخت هواپیما و تعمیر و نگهداری هواپیمای تجاری دو روی سکه صنعت هوایی هستند. همه کشورهایی که صنعت توسعه یافته و پیشرفته هوایی دارند، این دو وجه مهم را در کنار هم دیده‌ و به آن پرداخته‌اند. در ایران هم که پیش از انقلاب یک واردکننده صرف بود اقداماتی برای بومی سازی این صنعت در روزهای جنگ آغاز شد. تداوم این تلاش‌ها به سال ۹۹ رسید. سالی که توسط ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی قرار است در کشور شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

توسعه صنعت تعمیرات اساسی هواپیما در کشور یکی از پروژه‌های ملی است که مورد توجه متولیان این حوزه قرار دارد. هرچند که این صنعت رو به رشد جهانی در ایران چندان مجال توسعه نداشته و در این سال‌ها نتوانسته در جایگاه درستی بایستد. اما به مدد توان دانش‌بنیان‌های جوان کشورمان قرار است، سال جاری را با خبرهای خوبی در این حوزه به اتمام برسانیم.

کاری که با توجه به تحریم‌های موجود و عدم سرویس‌دهی‌های بین‌المللی برای ایران یک ضرورت انکارناپذیر است و چاره‌ای جز تامین نیازهای داخلی با توانمندی‌های بومی نداریم. این مهم ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی را بر آن داشت تا با استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیانی در کشور، امکان تعمیر و نگهداری هواپیمای تجاری در کشور را فراهم کند.

این صنعت رو به رشد جهانی، بازار گسترده و سوددهی هم دارد که می‌تواند به رونق اقتصادی کشور و کاهش ارزبری هم کمک کند.

 منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های امسال این ستاد روی توسعه این صنعت متمرکز است و برای تحقق آن از شرکت‌های دانش‌بنیان، شتاب‌دهنده‌ها و متخصصان داخلی بهره می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه بازار داخلی صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما را رونق می‌دهیم، افزود: این صنعت سودآوری زیادی برای کشور دارد و با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که در داخل کشور وجود دارد می توانیم در این حوزه به خودکفایی برسیم و اقتصاد کشور را هم توسعه دهیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار