کد خبر: ۱۰۴۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
از سوی انصاری؛
رئیس سازمان اداری و استخدامی بخشنامه نحوه اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند را به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد.

ابلاغ نحوه اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمندبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی در بخشنامه‌ای به تمام دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری» نحوه اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: با توجه به تداوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و آغاز مرحله فاصله گذاری هوشمند از تاریخ ۱۳۹۹/۱/۲۳ و در اجرای بند (۱۴) از مصوبات چهاردهمین جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا که به شرح زیر به تایید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رسیده است:

«بند ۱۴- تمام دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن رعایت پروتکل بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت در خصوص کارکنان، محیط اداری و ارباب رجوع و تجمعات اداری، کلیه خدمات عمومی و ضروری دستگاه را از تاریخ ۱۳۹۹/۱/۲۳ با حضور دو سوم کارکنان ارائه و تا یک سوم کارکنان را از طریق دورکاری یا اعطای مرخصی به صورت نوبت بندی از حضور در محل کار معاف نمایند. ساعت کار روزانه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در تهران و استان‌ها از ساعت ۷ تا ۱۴ خواهد بود. ترتیبات اجرایی این مصوبه از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ خواهد شد.»

«موارد زیر جهت اقدام لازم ابلاغ می‌شود:

 ۱- کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند در انجام فعالیت‌های خود پروتکل‌های بهداشتی در خصوص کارکنان، محیط اداری، ارباب رجوع و تجمعات اداری را رعایت نمایند. در همین رابطه، راهنمای گام دوم مبارزه با کووید -۱۹ در زمینه «الزامات سلامت محیط و کار در محیط اداری» موضوع نامه شماره ۱۰۰/۱۲۷ مورخ ۱۳۹۹/۰۱/۱۸ وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ می‌گردد، لازم است مدیران دستگاه‌های اجرایی ضمن توجیه کلیه کارکنان و مسئولان ذیربط در خصوص مفاد آن، نسبت به اجرای دقیق آن اهتمام نمایند.

بازرسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اجرای این پروتکل در واحد‌های اداری سراسر کشور نظارت خواهند کرد و هر گونه سئوال و ابهام دستگاه‌های اجرایی در خصوص الزامات و نحوه اجرای آن از طریق معاونت بهداشت آن وزارتخانه و یا سامانه http://markazsalamat.behdasht.gov.ir قابل پاسخگویی خواهد بود.

۲- دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن برنامه ریزی برای ارائه کلیه خدمات عمومی حوزه مسولیت خود با حضور دوسوم کارکنان، ترتیبی اتخاذ نمایند که در ارائه خدمات به مردم و ارباب رجوع، به ویژه «خدمات ضروری» وقفه‌ای ایجاد نشود، منظور از خدمات ضروری آن دسته از خدماتی هستند که در زندگی روزمره و معیشت شهروندان تاثیر گذار بوده و عدم ارائه مستمر آن‌ها موجب بروز مشکلات جدی و به خطر افتادن امنیت، سلامت، امنیت غذایی، وقفه در روند تولید و توزیع و ارائه خدمات به عموم مردم و مخاطرات اجتماعی و امنیتی برای جامعه می‌شود.

۳- ضمن تاکید مجدد بر اجرای دقیق مفاد بخشنامه شماره ۷۲۴۵۵۵ مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲ این سازمان، کلیه مدیران و مسولان دستگاه‌های اجرایی ترتیبی اتخاذ نمایند که:

۳/۱- تا یک سوم کارکنان دستگاه وظایف خود را به صورت دورکاری انجام دهند.

۳/۲- در صورت عدم امکان انجام وظایف تا یک سوم کارکنان از طریق دورکاری و با توجه به ضرورت کاهش حضور کارکنان در محیط اداری برای تحقق اهداف فاصله گذاری اجتماعی، نسبت به اعطای مرخصی برای بقیه کارکنان تا سقف یک سوم به صورت نوبت بندی اقدام کنند. مرخصی موضوع این بند جزء مرخصی استحقاقی کارکنان منظور نخواهد شد.

۴- در تعیین کارکنان برای دور کاری و یا روز‌های کاهش حضور در ادارات بانوان دارای فرزند خردسال و کارکنانی که در گروه‌های آسیب پذیر (موضوع بند (۲) بخش غربال گری، مراقبت و بازتوانی راهنمای پیوست) قرار می‌گیرند، در اولویت خواهند بود.

۵- ساعت کار روزانه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در تهران و استان‌ها به میزان (۷) ساعت در روز و از ساعت ۷ تا ۱۴ خواهد بود و هرگونه تغییر در ساعت فعالیت و نسبت حضور کارکنان برای ارائه خدمات صرفا با تصویب ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا تعیین و ابلاغ خواهد شد.

۶- این بخشنامه از تاریخ ۱۳۹۹/۰۱/۲۳ همزمان با آغاز مرحله فاصله گذاری هوشمند لازم الاجرا بوده و با اجرای آن ترتیبات مقرر در بخشنامه شماره ۱۳۳۵ مورخ ۱۳۹۹/۰۱/۰۵ این سازمان لغو می‌گردد.»

ابلاغ نحوه اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند

ابلاغ نحوه اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند


بیشتر بخوانید:دستور رئیس‌جمهور برای مدیریت بیماری کرونا و کمک به کسب و کار‌های آسیب‌دیده


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار