کد خبر: ۱۰۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
تندروان در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما
مربی سابق تیم ملی والیبال: تیم ملی والیبال ایران در شرایط کنونی نیاز به مربی با شخصیت المپیک دارد.

نیاز والیبال ایران، مربی با شخصیتِ المپیک استمحمدرضا تندروان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: در دنیای والیبال ۲ مدل و سبک بازی داریم که یک سبک مربوط به کشور‌هایی مثل روسیه، لهستان، بلغارستان، صربستان می‌شود که تمرکز بیشتر روی قد و قدرت است.
کارشناس والیبال گفت: سبک دوم والیبال در جهان که بیشتر روی ژن، فیزیک و هوش تمرکز دارند مربوط به آمریکا، آرژانتین، برزیل، ایتالیا، فرانسه است. این روش با سبک بازی بلندقامتان ایران شباهت دارد و بهتر است فدراسیون از مربیان مطرح این کشور‌ها دعوت به همکاری کند.
وی یادآور شد: پارک وون مربی اهل کره جنوبی و خولیو ولاسکو سکاندار آرژانتینی تیم ملی والیبال ایران هر کدام سابقه مربیگری در تیم‌های مطرح ایتالیا را داشتند و به خوبی توانستند در ایران موفق عمل کنند. آن‌ها با فرهنگ، نوع کار و ژن بازیکنان ایرانی آشنا هستند، چون شباهت زیادی به لاجوردی پوشان داریم.
مربی پیشین تیم ملی والیبال در پاسخ به این سوال که آیا مربیان ایرانی نمی‌توانند بعنوان گزینه سرمربیگری برای هدایت تیم ملی انتخاب شوند؟ گفت: بکارگیری مربی ایرانی در تیم ملی بزرگسالان نیاز به پرسه‌ای زیربنایی دارد به این ترتیب که ابتدا فرد مورد نظر را برای هدایت تیم ملی (ب) انتخاب کنند تا با هدایت تیم در مسابقات مختلف مثل رقابت‌های آسیایی، جام واگنر و ... به پختگی و تجربه لازم از حضور در این میادین برسد.
تندروان در ادامه یادآورشد: نمی‌توان هم اکنون سکان هدایت تیم ملی (الف) را به مربی ایرانی داد چرا که والیبال ایران هم اکنون بعنوان نماینده قاره آسیا در مسابقات قهرمانی جهان، لیگ ملت‌ها و المپیک حاضر می‌شود و باید بتواند نتیجه در شان قاره کهن بدست آورد.
وی افزود: زمان زیادی از حضور والیبال ایران در عرصه‌های مختلف جهانی نمی‌گذرد و این رشته در این سطح مانند نهالی متزلزل است در صورتی که کشور‌هایی مثل ایتالیا، آمریکا، برزیل، آرژانتین و یا کوبا درختانی تنومند هستند که به را حتی نمی‌توان آن‌ها را از عرصه مدعیان دور کرد و اگر در یک دوره موفق به کسب نتیجه نشوند در دوره بعد براحتی جبران می‌کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار