کد خبر: ۱۰۴۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۴
نرخ بیکاری سوئیس تا پایان ماه مارس به ۲.۹ درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس، تا پایان ماه مارس امسال نرخ بیکاری در سوئیس به ۲.۹ درصد افزایش پیدا کرده است که نسبت به ماه قبل آن ۰.۴ درصد بیشتر بوده و بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشوراز فوریه ۲۰۱۸ تاکنون محسوب می‌شود.

در این مدت شمار افراد فاقد شغل در مقایسه با ماه قبل ۱۷ هزار و ۸۰۲  نفر بیشتر شده و به ۱۳۵ هزار و ۶۲۴ نفر رسیده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، شمار افراد بیکار در سوئیس ۲۳ هزار و ۲۸۳  نفر افزایش داشته و به ۱۳۶ هزار و ۶۲۴ نفر رسیده است که معادل ۲۰.۷ درصد کل جمعیت بیکاران است.

همچنین تا پایان ماه مارس شمار افراد جویای شغل ۷۰۹۸  نفر افزایش داشته و به ۱۹۰ هزار و ۵۱۷  نفر رسیده است اما در مقایسه با سال گذشته این رقم ۱۰۴  نفر کمتر شده است که معادل ۴.۱ درصد از کل جمعیت افراد جویای شغل است.

در بین جوانان، نرخ بیکاری افراد ۱۵ تا ۲۴ سال سوئیسی یا ۰.۵ درصد افزایش نسبت به رقم ثبت شده در ماه قبل به ۲.۸ درصد تا پایان ماه مارس رسیده است که یک از بالاترین سطوح ثبت شده در طول هشت ماه اخیر محسوب می‌شود. طی این مدت شمار بیکاران جوان سوئیسی با ۲۰.۱  درصد افزایش (معادل ۲۴۳۶  نفر) به ۱۴ هزار و ۵۵۶  نفر رسیده است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اما شمار جوانان بیکار سوئیسی ۰.۲  درصد (معادل ۷۸۲  نفر) بیشتر شده است.

نرخ بیکاری تعدیل شده که عوامل متغیر فصلی را نیز در محاسبه نرخ بیکاری در نظر می‌گیرد تا پایان ماه مارس در سطح ۲.۷ درصدی قرار گرفته است که نسبت به ماه قبل خود ۰.۴ درصد  افزایش یافته است.

متوسط نرخ بیکاری سوئیس از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۹ برابر با ۳.۲۲ درصد بوده است که بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده مربوط به ۵.۷۰ درصد ژانویه ۱۹۹۷ و کمترین نرخ بیکاری ثبت شده نیز ۱.۵ درصد می ۲۰۰۱ بوده است.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار