کد خبر: ۱۰۴۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تست کرونای ۱۱نفر دیگر در استان مثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس حسین فرشیدی امشب در گفت وگو با بخش خبر سیمای مرکز خلیج فارس اظهار کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون «۱۵۶۶ نفر به‌عنوان بیمار حاد تنفسی» (آنفلوانزا، ذات‌الریه، مشکوک به کرونا و ...) در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند که از این تعداد «۱۳۰۸ نفر پس از طی دوره‌ی درمان و بهبودی ترخیص» شده‌اند و «۱۶۸ نفر نیز هم‌اکنون بستری» هستند که ۲۷ نفر در بخش آی‌سی‌یو قرار دارند.

وی افزود: از بین این بیماران، تا امروز «از ۱۴۱۲ نفر به‌عنوان مشکوک به ابتلا کرونا نمونه‌گیری شده» که نتیجه‌ «آزمایش ۱۱۰۰ نفر منفی» بوده و ۲۶۵نفر هم مثبت شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: طی یک روز اخیر نتیجه‌ آزمایش کرونای ۱۱ بیمار دیگر در استان شامل ۶نفر در قشم، دو نفر در  بندرعباس، دو نفر در کیش و یک نفر در پارسیان مثبت اعلام شد و براین‌اساس شمار مبتلاشدگان قطعی به کرونا در استان به ۲۶۵ نفر رسید.

فرشیدی ادامه داد: از مجموع ۲۶۵ بیمار مبتلاشده به کرونا تاکنون «۲۱۵ نفر پس از طی دوره‌ی درمانی از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند» تا ادامه‌ی درمان را به مدت ۱۴ روز در نقاهتگاه‌ها طی کنند و ۳۲ بیمار نیز هم‌اکنون در بیمارستان‌ها بستری هستند.

وی تصریح کرد: شمار فوت‌شدگان نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۱۸ نفر است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، شمار مبتلاشدگان به کرونا در شهرستان‌های هرمزگان از ۴ اسفند ۹۸ تا ۱۹ فروردین ۹۹ بدین شرح است:

بندرعباس: ۱۳۴ نفر
کیش: ۴۵ نفر
قشم:  ۲۸ نفر
میناب: ۲۷ نفر
بندرلنگه: ۷ نفر
حاجی‌آباد: ۶ نفر
رودان: ۶ نفر
پارسیان: ۶ نفر
بستک: ۳ نفر
بندرخمیر: ۲ نفر
جاسک: ۱ نفر

انتهای پیام/۳۲۶۴

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار