کد خبر: ۱۰۴۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
بازار سرمایه خلاف جهت بازارها حرکت کرد
تمام بازارها امروز در مسیر کاهشی حرکت کردند؛ از بازار ارز گرفته تا طلا و سکه. این در شرایطی است که بازار سرمایه صعودی بود و شاخص کل بورس ۱۳ هزار و ۷۱۲ واحد رشد.

بازارها امروز قرمزپوش شدند

امروز تمام بازارها، به جز بورس قرمزپوش بودند و به سمت منفی حرکت کردند.

تمام بازارها امروز در مسیر کاهشی حرکت کردند؛ از بازار ارز گرفته تا طلا و سکه. این در شرایطی است که بازار سرمایه صعودی بود و شاخص کل بورس ۱۳ هزار و ۷۱۲ واحد رشد.

امروز در بازار تهران قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۲۵ هزار تومان کاهش یافت و با نرخ ۶ میلیون و ۴۰۳ تومان به فروش رفت.

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز امروز ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت، به طوری که با قیمت ۶ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان فروخته شد.

اما قیمت نیم‌سکه، ربع‌سکه و سکه گرمی بدون تغییر ماند. نیم‌سکه امروز در بازار ۳ میلیون و ۹۰ هزار تومان، ربع‌سکه یک میلیون و ۷۹۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۸۰ هزار تومان بود.

طلا از صعود باز ماند

هر گرم طلای ۱۸عیار نیز در بازار با افت ۵ هزار و ۶۰۰ تومان مواجه شد. هر گرم طلای ۱۸عیار امروز در بازار ۶۴۲ هزار و ۷۰۰ تومان بود. هر مثقال طلا نیز ۲ میلیون و ۷۸۶ هزار تومان قیمت داشت.

در همین حال، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۶۴۸ دلار و ۸۴ سنت قرار گرفت. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۶۷۱ دلار و ۴۰ سنت افزایش یافته بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۶۸۳ دلار و ۳۰ سنت ایستاد.

به گفته تحلیلگران شرکت فیلیپ فیوچرز، ادامه ابهامات روی ریسک پذیری در بازار تاثیر گذاشته و برای طلا در بلندمدت مثبت است و همه گیری ویروس کرونا هنوز به طور کامل مدیریت نشده است.

بازار ارز نزولی شد

بازار ارز نیز امروز قرمزپوش و تقریبا تمام ارزها مسیر نزولی را در پیش گرفتند. قیمت هر دلار آمریکا امروز در بازار ۱۰۰ تومان کاهش یافت و با نرخ ۱۵ هزار و ۵۹۹ تومان دیده می‌شد.

از سوی دیگر، قیمت یورو ۱۰۰ تومان، پوند انگلیس ۱۰۸ تومان، درهم امارات ۱۴ تومان و لیر ترکیه ۱۰ تومان کاهش یافت. هر یورو امروز در بازار ۱۶ هزار و ۹۹۹ تومان، پوند انگلیس ۱۹ هزار و ۸۵۴ تومان، درهم امارات ۴ هزار و ۴۱۹ تومان و لیر ترکیه ۲ هزار و ۳۸۹ تومان بود.

شاخص بر فراز قله ۵۹۷ هزار واحد

در حالی بازارهای ارز، سکه و طلا امروز قرمزپوش بودند، اما بازار سرمایه رشد ۱۳ هزار و ۷۱۲ واحدی را تجربه کرد.

به این ترتیب، نماگر بورس تهران امروز در انتهای دادوستدها با ثبت رشد ۱۳ هزار و ۷۱۲ واحدی به کانال ۵۹۷ هزار و ۹۴ واحد صعود کرد.سه نماد فولاد، فارس و فملی بیشترین اثر مثبت را بر روند حرکت شاخص داشتند. وبملت، تجارت و غگل نیز در گروه پربیننده‌ترین نمادها قرار گرفتند.

برچسب ها: دلار ، طلا ، قیمت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار