کد خبر: ۱۰۴۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱
معتمدی روانپزشک گفت: استفاده زیاد از مواد ضدعفونی کننده و شوینده‌ها به ریه‌ها آسیب می‌زند و ریه را مستعد ابتلاء به بیماری می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، راهکارهای درمان وسواس کرونا امشب ۲۰ فروردین ماه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با حضور هادی معتمدی روانپزشک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معتمدی با اشاره به اینکه همه ما راه‌های ورود کرونا را می‌دانیم، گفت: چرا باید دائم هر روز فرزندانمان را به حمام ببریم، این موضوع چه فایده‌هایی می‌تواند داشته باشد، انجام کارهای بی‌فایده سواس تلقی می‌شود، با این کارها نه تنها کمکی به کاهش مشکل نمی‌کنیم بلکه مشکلات افزایش پیدا می‌کند.

این روانپزشک با بیان اینکه وسواس نوع شدیدی از اضطراب است که در آن انسان دست به اعمالی می‌زند که خود را از اضطراب رها کند، ادامه داد: استفاده زیاد از مواد ضدعفونی کننده و شوینده‌ها به ریه‌ها آسیب می‌زند و ریه را مستعد ابتلاء به بیماری می‌کند.

او با اشاره به اینکه افراد وسواس باید ذهن خود را تغییر دهند، افزود: ما با واقعیت کرونا مواجه هستیم لذا باید از رفتارهای وسواس‌گونه پرهیز کنیم. برداشت انسان‌ها از موضوعات مختلف متفاوت است، بسیاری از رفتارهای افراد وسواسی بر مبنای واقعیت نیست بلکه بر مبنای برداشت خودشان است، این دسته از افراد کاری را انجام می‌دهند که خودشان دوست دارند.

در حال تکمیل...

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار