کد خبر: ۱۰۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱
یک روزنامه اسپانیایی در گزارشی به توصیه‌های حیرت انگیز پیامبر اسلام (ص) در مقابله با بیماری‌های واگیردار و منطبق با اقداماتی که امروزه برای جلوگیری از شیوع کرونا توصیه می‌شود، پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عربی ۲۱، سایت اسپانیایی "ABC" در گزارشی که بازتاب بسیار گسترده‌ای در فضای مجازی به ویژه میان مسلمانان داشته و پس از گزارشی که دو هفته پیش در مجله نیوزویک در همین راستا منتشر شده توصیه‌های پیامبر اسلام (ص) در ارتباط با بیماری‌های واگیردار را حیرت انگیز خواند.

خوزه مانوئل نوز، نویسنده اسپانیایی این گزارش می‌نویسد: حیرت آور است که حضرت محمد (ص) که ۱۳۰۰ سال پیش می‌زیسته و هیچ گونه آموزش علمی ندیده بود، گام به گام تمام آنچه را که هنگام شیوع وبا و بیماری‌های واگیردار باید انجام می‌شد، می‌دانست.

مانوئل نوز در مطلب خود به گزارش مجله نیوزویک استناد کرده و می‌افزاید، ایشان فرموده اند: "اگر شنیدید که در سرزمینی بیماری وبا شیوع یافته وارد آن نشوید و اگر در آن سرزمین هستید از آن خارج نشوید. "

در پایان این گزارش آمده است که پیامبر (ص) ارزش تعادل میان عقل و ایمان را می‌دانست و بر توجه به بیماری‌ها در کنار دعا و نماز تاکید داشت.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار