کد خبر: ۱۰۴۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳
ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با موضوع بازگشایی فعالیت برخی از اصناف، بررسی وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان، تشکیل کمیته نظارت بر بازار، تعیین الزامات قبل از بازگشایی، تبدیل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به فاصله‌گذاری هوشمند تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عصر امروز جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در محل استانداری چهارمحال و بختیاری تشکیل شد.
بازگشایی فعالیت برخی از اصناف، بررسی وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان، تشکیل کمیته نظارت بر بازار، تعیین الزامات قبل از بازگشایی، تبدیل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به فاصله‌گذاری هوشمند تا آخر فروردین‌ماه از جمله مسائل بررسی شده در این جلسه بود.

بازگشایی اصناف در گرو اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی است

سیدراشد جزایری در خصوص ابلاغیه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا توضیحاتی داد و گفت: با توجه به در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی مردم تصمیم به بازگشایی صنوف به استثنای اصناف پرخطر با شرایط خاص منوط به اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی و ثبت‌نام در سامانه وزارت بهداشت و دریافت مجوز، گرفته شده است.

معاون بهداشت و درمان علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: برای بازگشایی مجدد برخی از مشاغل و اصناف تعداد  77 پروتکل بهداشتی تدوین شده است که به 100 پروتکل نیز خواهد رسید و نظارت بر اجرای این پروتکل‌ها برعهده ستاد مقابله با ویروس کرونا خواهد بود.

وی اضافه کرد: متصدیان و شاغلین اصنافی که تمایل به بازگشایی واحد صنفی خود دارند باید تا روز 23 اردیبهشت ماه با مراجعه به سایت سلامت و تکمیل پرسشنامه اقدام کنند همچنین فرمی تحت عنوان خود اظهاری در اختیار آنها قرار خواهد گرفت که موظفند آن را تکمیل کرده و در واحد صنفی خود نگهدارند تا هنگام ورود بازرسان به آنها ارائه دهند.

جزایری خاطرنشان کرد: شاغلین و مالکان اصناف متقاضی بازگشایی واحد صنفی خود حتما پروتکل بهداشتی مربوط به شغل خود را مطالعه و دقیقا آن را اجرا کنند و متعهد به رعایت بهداشت فردی همانند استفاده از دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده شوند.

نظارت جدی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی

در ادامه جلسه عبدالرضا علیمحمدی در خصوص بازگشایی مجدد برخی از اصناف ابراز نگرانی کرده و گفت: در حال حاضر با توجه به افزایش ناگهانی آمار امروز مبتلایان ممکن است به خوبی مسئله رعایت بهداشتی از سمت اصناف اجرا نشود و دچار یک بحران شیوع ویروس شویم.

دادستان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: شرعا، عرفا  و قانونا سهل‌انگاری در امر نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و احتمال ابتلای افراد به ویروس کرونا و فوت اشخاص در اثر این اتفاق دین سنگینی را بر گردن مسؤولان و ارگان های ناظر خواهد انداخت و باید با جدیت و قاطعیت امر نظارت انجام گیرد و در مورد حفظ سلامتی جامعه کوچکترین سهل‌انگاری نشود.

تشکیل کمیته نظارت بر بازار

در انتهای جلسه جعفر مردانی در خصوص مشاغل پر خطر توضیح داد و افزود: مدارس، دانشگاه‌ها، اماکن تفریحی، توریستی، اماکن مذهبی، ورزشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، آموزشگاه‌ها، مراکز فرهنگی، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، استخرها، گیم‌نت، قهوه‌خانه‌ها، سینماها، تالارهای پذیرایی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز تجاری، پاساژها، رستوران‌ها، فست‌فود، طباخی‌ها و سایر اصناف پرخطر کماکان تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: قطع به یقین با همکاری دادستان اگر کسی بر علیه سلامت و بهداشت عمومی جامعه اقدامی انجام دهد برخوردی قاطع و محکم در انتظار او خواهد بود.

مردانی خاطرنشان کرد: تشدید نظارت و بازرسی از بازار در دستور کار قرار گرفته و کمیته‌ای متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، دفتر معاونت اقتصادی استانداری، مامورین نظارت بر اماکن ناجا، سازمان صمت و اتاق اصناف با محوریت سازمان بهداشت و درمان برای امر تشدید نظارت بر بازار ایجاد شد.

انتهای پیام/3339/م

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار