کد خبر: ۱۰۴۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴
استاندار اردبیل از راه‌اندازی کارخانه نساجی ابریشم سبلان به‌عنوان یکی از بزرگترین واحدهای راکد استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر بهنام جو شامگاه امروز در جریان ارتباط ویدئو کنفرانس با وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل از راه‌اندازی کارخانه نساجی ابریشم سبلان، یکی از بزرگترین واحدهای راکد استان به‌عنوان اولین قدم در تحقق شعار جهش تولید خبر داد.

وی افزود: با راه‌اندازی این واحد یک‌هزار نفر مشغول به کار می‌شوند و این نمونه کاملی از همکاری و همدلی دولت، بانک و بخش خصوصی است.

 استاندار اردبیل بیان کرد: در  شش ماهه اول سال‌جاری تلاش می‌شود ۸۰ درصد از واحدهای راکد تحت تملک بانک‌های استان فعال و واگذار شود.

وی به وجود ۴۳ واحد راکد تحت تملک بانک‌های استان اشاره کرد و گفت: برای فعال‌سازی  واحدهای راکدی هم که متعلق به بخش خصوصی است، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

بهنام جو گفت: در سال گذشته ۵۶ واحد تولیدی راکد که در اختیار بخش خصوصی بود ، فعال شد و در سال‌جاری نیز براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته ۸۰ واحد تولیدی راکد بخش خصوصی فعال می‌شود.

تدوین سند راهبردی جهش تولید در بخش‌های صنعت، گردشگری و کشاورزی

استاندار اردبیل در ادامه اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت استان آغاز شده تا در سال جهش تولید بتوانیم براساس برنامه مسیر توسعه را طی کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن بخش‌های اقتصادی، تولیدی و گردشگری باید با جدیت بیشتری اقدامات توسعه‌ای را انجام دهیم.

بهنام‌جو اذعان داشت: برای اجرای برنامه‌های اقتصادی در مرحله اول باید تلاش کنیم شیوع کرونا به سیر نزولی در استان برسد به‌طوری‌که با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان ورود گردشگر به معنای واقعی در استان انجام نشد و اماکن گردشگری، آبدرمانی‌ها و هتل‌های استان تعطیل بودند.

وی از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواست تا مشکلات این بخش را در دولت مطرح و نسبت به تسریع در ارائه تسهیلات لازم اقدام شود.

انتهای پیام/3463/111

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار