کد خبر: ۱۰۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
اتحادیه عرب در بیانیه خود به مناسبت هفتاد و دومین سالروز کشتار «دیر یاسین» اعلام کرد، رژیم صهیونیستی در حال سوءاستفاده از مشغولیت جهان به کرونا برای تشدید تعرض‌ها به ملت فلسطین است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز پنجشنبه (۹ آوریل) مصادف با هفتاد و دومین سالروز کشتار وحشیانه ساکنان روستای دیریاسین در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ به دست نیروهای رژیم صهیونیستی است که منجر به قربانی شدن ۲۵۰ کودک، زن و مرد فلسطینی شد.  

اتحادیه عرب به همین مناسبت بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد، مقامات رژیم اشغالگری اسرائیل از مشغول بودن جهان به مقابله با ویروس کرونا استفاده می‌کنند تا تعرض و تخلفات خود علیه ملت فلسطین مانند «کشتار، بازداشت، آوارگی، مصادره زمین، شهرک‌سازی، یهودی‌سازی، مباح شمردن خون، زمین و مقدسات دینی» را به شدت افزایش دهند و این اقدامات را در زشت‌ترین شکل تبعیض نژادی و بی‌توجهی کامل به وجدان انسانی و قانون بین‌الملل انجام می‌دهند.

بر اساس گزارش روزنامه «الیوم السابع»، اتحادیه عرب تأکید کرد: آنچه امروز مقامات رژیم اشغالگر اسرائیلی انجام می‌دهند ادامه سیاست کشتار، تخریب و آوارگی است.

در ادامه این بیانیه به وجود بیش از پنج هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی نیز اشاره شده که در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند بعلاوه آنکه در زندان از شرایط خوبی برخوردار نیستند.

اتحادیه عرب درباره دیریاسین هم گفت، این کشتار وحشتناک «اتفاقی تاریخی و خونین» است که طبیعت سیاست‌ها و اقدامات رژیم اسرائیل از زمان تأسیسش را منعکس می‌کند و هدف آن نابودی ملت فلسطین و آوارگی اجباری از سرزمینش است به نحوی که این اقدامات بیش از هفت دهه است که ادامه دارد.

در این بیانیه اقدامات نژادپرستانه و تروریستی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین به شدت محکوم و از جامعه بین‌المللی درخواست شده با اعمال فشار بر این رژیم جلوی این اقدامات را بگیرند.

اتحادیه عرب همچنین بر حمایت کامل از حقوق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت و ایجاد دولت مستقل فلسطین با مرکزیت قدس شرقی تأکید کرد.

انتهای پیام/ص

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار