کد خبر: ۱۰۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری آستارا با اشاره به آخرین وضعیت بازار بزرگ ساحلی، بازار نور و بازار مطهری گفت: طبق اطلاعیه صادرشده از سوی ستاد مدیریت بحران کرونا پاساژها، مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی واحدهای خود را ندارند.

کامبیز لقمانی‌مقدم بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا اظهار کرد: گام دوم طرح فاصله‌گذاری هوشمند مبتنی بر بازگشایی بخشی از واحدهای صنفی کم‌خطر با هماهنگی ستادهای استانی مدیریت بحران کرونا از ۲۳ فروردین‌ماه جاری در سطح این شهرستان به اجرا درمی‌آید.

وی شرط بازگشایی واحدهای صنفی کم‌خطر را ثبت‌نام در درگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و دریافت گواهی سلامت عنوان کرد و افزود: واحدهای صنفی کم‌خطر پس از بازگشایی، گواهی مذکور و بارکد مربوطه را باید در محل کسب نصب کنند.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان آستارا با اشاره به آخرین وضعیت بازار بزرگ ساحلی، بازار نور و بازار مطهری تصریح کرد: طبق اطلاعیه صادرشده از سوی ستاد مدیریت بحران کرونا پاساژها، مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی واحدهای خود را ندارند.

به گفته لقمانی‌مقدم فعالیت آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، طباخی و فست‌فودها، روزبازارها و نمایشگاه‌ها، مجتمع‌های آب‌درمانی، گیم‌نت‌ها، باشگاه‌های ورزشی و بدن‌سازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه‌ها، چای‌خانه‌ها و تریا ممنوع است.

وی ضمن قدردانی از همکاری واحدهای صنفی شهرستان آستارا در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی خاطرنشان کرد: اصناف، کسبه و روستای اتحادیه‌های صنفی حفظ سلامت آحاد جامعه را اولویت اصلی خود دانسته و از هیچ تلاشی در این مسیر فروگذار نخواهند کرد.

به گزارش فارس، ویروس کرونا خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود. تب شدید، تنگی‌نفس، درد عمومی بدن، سرفه‌های خشک، آب‌ریزش بینی و گلودرد ازجمله علائم ابتلا به ویروس کرونا اعلام‌شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نام:
ایمیل:
* نظر: