کد خبر: ۱۰۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
در حالی که برای کشف جاذبه‌های دست‌نخورده از ترکیه به وان سفر می‌کنید، مقصد دوم پس از کوهستان نمروت، بازدید از دریاچه وان است.

در حالی که برای کشف جاذبه‌های دست‌نخورده از ترکیه به وان سفر می‌کنید، مقصد دوم پس از کوهستان نمروت، بازدید از دریاچه وان است. وان، زمانی یک شهر مرفه ارمنستان بود اما به عنوان بخشی از قلمرو ترکیه به تصویب رسید و هم اکنون یک شهر کوچک با پیشنهادات زیادی برای ماجراجویان و گردشگران است. نزدیکی آن با ایران و ارمنستان باعث شده است تا این مکان در سال‌های متمادی گردشگران زیادی از این کشورها داشته باشد. از کلیسایی به سبک ارمنی با تاریخ عاشقانه گرفته تا قلعه قدرتمند وان. بیایید با هم وان را کشف کنیم و ببینیم چرا شرق ترکیه اینقدر جذاب است. با خرید بلیط هواپیما وان از علی بابا سفر به وان را شروع کنید.

راهنمای سفر به وان

در وان کجا اقامت کنیم؟

برای اسکان هیچ خوابگاهی در وان وجود ندارد. بنابراین چاره‌ای جز اقامت در هتلی متوسط ندارید. قیمت در این نوع هتل‌ها مقرون به صرفه است.

کیفیت اتاق‌های این نوع هتل‌ها متوسط است و مجهز به تهویه مطبوع است اما ممکن است در تابستان کمی گرم و یا در زمستان سرد باشند.

بیشتر بخوانید : مدارک لازم برای سفر به ترکیه

جاذبه های گردشگری و توریستی وان

جاذبه‌های توریستی و گردشگری اصلی وان عبارتند از:

- کلیسای آکدامار یا آختامار که در جزیره ای میان دریاچه وان قرار دارد. مسافران با سوار شدن به کشتی و طی کردن مسیری حدودا 30 الی 40 دقیقه‌ای به جزیره و کلیسا می‌رسند.

 

- موزه گربه‌ها و همچنین کارگاه نقره‌سازی و فروشگاه نقره که هر دو در کنار هم هستند، از دیگر جاذبه‌های وان هستند. لازم به ذکر است که نقره وان از معروف‌ترین سوغاتی‌های وان به حساب می‌آید.

 

  • از جاذبه دیگر این شهر می‌شود به چند مسجد نیمه خراب، قلعه وان و شهر باستانی پایین آن که شامل یک کتیبه سنگ تراشی شده بر روی دیواره پایینی قلعه است، اشاره کرد. در پایین قلعه یک محوطه سرسبز و زیبا همراه با یک خانه سنتی و یک کافه زیبا نیز وجود دارد.

 

- کارتینگ، موزه وان و مجسمه آتاتورک در روبروی استانداری از جاذبه‌های داخل شهر محسوب می‌شوند.

 

  • آبشار مرادیه از جاذبه‌های طبیعی و زیبای وان است و با طی مسافتی حدودا 100 کیلومتری و یک ساعته از مرکز شهر می‌توان به آن رسید. رزرو هتل وان از علی بابا به شما این امکان را می‌دهد تا از این شهر جذاب دیدن کنید.  

راهنمای سفر به وان

بازدید از جزیره آکدامار

برای رسیدن به جزیره آكدامار و دیدن این كلیسای ارمنی آماده شوید. این جزیره در فاصله 50 کیلومتری شهر تا بندر قرار دارد و پس از آن می‌توانید با کشتی برگردید.

 

نکته‌ای که وجود دارد این است که این سرویس‌ها فقط وقتی انجام می‌شود که رانندگان فکر می‌کنند افراد کافی را سوار کرده‌اند، بنابراین ممکن است شما نیاز داشته باشید بسته به تعداد افرادی که در همان جهت قرار دارند تا حدود 2 ساعت منتظر بمانید. هرچند که کشتی به جزیره آکدمار نزدیک است اما ارزش این انتظار را دارد.

شاید این اولین تصور شما از یک معماری ارمنی باشد و با بازدید از آن به شدت تحت تأثیر قرار خواهید گرفت! با خرید بلیط هواپیما از علی بابا سفر خود را شروع کنید.

براساس افسانه ارامنه، یک شاهزاده خانم ارمنی به نام تامار وجود داشت که در این جزیره زندگی می‌کرد. او عاشق فردی عادی بود که در آن طرف زندگی می‌کرد و آن مرد با راهنمایی از چراغی که روشن می‌کرد، هر شب برای دیدن او به جزیره شنا می‌کرد. این ملاقات‌ها عاشقانه بود تا زمانی که پدر شاهزاده خانم فهمید و چون منتظر دیدن پسرک در آب بود، پدرش چراغ داخل دریاچه را خاموش کرد و پسر مسیر را گم کرد و کنترل خود را از دست داد و غرق شد و بدن او بعدا در ساحل پیدا شد. چه داستان عاشقانه غم انگیزی! با تهیه بلیط هواپیما تهران به وان به دیدن سمبل این داستان عاشقانه در وان بروید.

 

بعد از گذشت 40 دقیقه از روی تپه، تصمیم به رفتن به پایین تپه گرفته و کلیسا را ​​جستجو کنید. کلیسای جامع صلیب ارمنی در قرن 10 ساخته شد اما هنوز هم از نظر زیبایی درجه یک است. تصور كنید كه در طول زمستان این کلیسا با وجود مناظر زیبا و كوه‌های برفی به عنوان پس زمینه چقدر زیبا خواهد بود. با تهیه بلیط هواپیما تهران به وان از این کلیسای بی‌نظیر دیدن کنید

بازدید از خانه گربه‌های وان

زمانی که خانه گربه‌ها را می‌بینید متوجه می‌شوید که سفر به وان اندازه کافی ارزش این تلاش را دارد.

مسئولان خانه گربه‌ها در تلاش بودند تا این گربه‌ها را با كمک‌ هزینه‌هایی كه از مردم دریافت كرده‌اند پرورش دهند. بنابراین اگر مدتی استراحت در وان دارید، توصیه می‌كنیم از این محل بازدید كنید. هزینه ورودی بسیار ارزان را پرداخت كنید و این گربه‌های شگفت انگیز را ببینید. این گربه‌ها برای اینکه گرمشان نشود، عاشق شنا کردن در آب هستند و تصویر جالبی را برای بازدیدکننده‌ها می‌سازند. تهیه بلیط هواپیما تهران به وان بسیار آسان است و به شما این امکان را می‌دهد تا از تمامی این دیدنی‌ها بازدید کنید.

راهنمای سفر به وان

نام:
ایمیل:
* نظر: