کد خبر: ۱۰۴۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰
در بحث ویروس کرونا؛ رسانه‌های داخلی نگذاشتند که گوش جامعه همچون هفته اول، بدهکار کلیپ‌ها و ویس‌های وارداتی بماند، اتفاق نادر انفعال رسانه‌های جوساز جهانی در برابر خبرهای مورد پذیرش و انعکاس اخبار داخلی ما بود.

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس فرهنگی| در بحث ویروس کرونا؛ رسانه‌ها نگذاشتند که گوش جامعه همچون هفته اول، بدهکار کلیپ‌ها و ویس‌های وارداتی بماند، اتفاق نادر انفعال رسانه‌های جوساز جهانی در برابر خبرهای مورد پذیرش و انعکاس اخبار داخلی ما بود.

در پی تلاش تحسین برانگیز رسانه‌های مختلف در عرصه‌ها و موضوعات مختلف، این بار رسانه‌ها پای در حیاتی‌ترین مأموریت یعنی کمک به سلامت و نجات جان مردم نهادند.

رسانه‌ها پا به پای مدافعان سلامت و پیشتازان خدمات درمانی، آمیزه‌ای از نقش آفرینی‌های تأثیرگذار را به نمایش گذاشتند و ضمن انجام رسالت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی، به تقویت فرهنگ رویکرد به تدابیر بهداشتی پرداخت و با ورود نقطه به نقطه به عرصه آماری اتفاقات منتسب به شیوع کرونا ویروس، ویترین آئینه گونه‌ای را برای رصد روند تصاعدی و تنازلی انتشار آن بوجود آورد.

رسانه‌ها با مأنوس‌سازی افکار عمومی با خدمات درمانی و بهداشتی و حتی اجرای طرح‌هایی همچون؛ قرنطینه‌های خانگی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و کمپین "در خانه بمانید" و "خانه امن‌ترین مکان است"،  جور بسیاری از دیرجنبیدن‌ها و مدیریت‌های تأخیری را به جان خریدند.

رسانه‌ ملی هم با فراخوانی و به کارگیری نوبه‌ای نخبگان جامعه پزشکی، بزرگترین درمانگاه مجازی و رسانه‌ای را شکل داده و ضمن خنثی‌سازی توطئه بزرگ رسانه‌های غول پیکر و فعالان مجازی آنها در تحقق پروژه وحشت افکنی در جامعه و ایجاد بستری برای ناامیدی مردم از حاکمیت و بر‌‌پایی شورش عمومی را به عهده بگیرد.

رسانه‌های داخلی نگذاشتند که گوش جامعه همچون هفته اول، بدهکار کلیپ‌ها و ویس‌های وارداتی بماند و‌ این تجربه به سایر حوادث و پیشآمدهای آینده جامعه قابل تعمیم است!

اما مهم‌تر از آن، اتفاق نادر و مهم‌تر، انفعال رسانه‌های جوساز جهانی در برابر خبرهای مورد پذیرش و انعکاس اخبار و اتفاقات قابل تقدیر جامعه ما مثل عملکرد مدیریت و جامعه پزشکی و پرستاری، همکاری غیراجباری و مدنی مردم از سیاست‌های بهداشتی اعلام شده، عدم تهاجم و غارت فروشگاه‌ها، فعالیت گسترده گروه‌های خودجوش جهادی و بسیجی بود.

به کارگیری تأثیرگذار توانایی‌ها و امکانات نیروهای مسلح با عنوان قرارگاه‌های زیستی و محیطی و اجرای طرح‌های ضدعفونی کردن محیط و غربالگری و فاصله‌گذاری اجتماعی، ایجاد کارگاه‌های خودجوش خیاطی بانوان و تولید ماسک، تحقیر تحریم همه جانبه نظام سلطه و پس زدن پزشکان جاسوس بظاهر بدون مرز و غیره بوده که موجب تعظیم جامعه جهانی در برابر ملت ما شد.

که این برخلاف همه تبلیغات پروپاگاندایی غرب اتفاق افتاد و کار به جایی رسید که غرب مغرور و متکبر، ملتمسانه تقاضای استفاده از تجربیات ایران را کرد!‌ البته در چند روز گذشته رسانه ملی شاهد تقدیر مردم، ریاست جمهور، مدیریت جامعه پزشکی، مدیران اجرایی و سایر فعالان اجتماعی از این فعالیت‌ها بوده است.

با تخصیص استودیوهای اختصاصی برای کرونا، حتی با اینکه شاهد سیاهه بزرگی از ابتلای خبرنگاران، گزارشگران، مجریان و حتی سایر نیروهای پشت صحنه اتاق فرمان بود، اما از خط مقدم مبارزه با کرونا پا پس نکشید و مجاهدانه به نقش‌آفرینی‌هایش استمرار بخشید.

اما تقدیر و تکریم امروز مقام معظم رهبری از حجم فعالیت‌ها و سنگ‌تمام گذاشتن رسانه ملی در این آزمون، همه خستگی‌ها، فشارها، کمبودها، نارسایی‌ها و نامرادی‌ها را کمرنگ کرد و شور دیگری در یکایک اصحاب رسانه ملی ایجاد کرد، به‌خصوص اینکه‌ مقام عظمای ولایت این تقدیر را هم‌سنگ مدافعان سلامت انجام داده و با حمایت قاطع از مجموعه این تلاش‌های ایثارگرانه رسانه ملی، رضایت و حمایت کامل خویش را اعلام فرمودند!

اینجانب به عنوان یکی از مدیران استانی تردید ندارم که این عملکرد که محصول درایت‌های مدیریتی و همدلی‌های درون سازمانی شبکه‌های سراسری و استان‌ها بوده، نقطه عطفی برای برون رفت رسانه ملی از چالش‌های براندازان بیگانه و معاندان ضدانقلاب و البته پادوهای آن‌ها در داخل خواهد بود و از این پس رسانه ملی می‌تواند با تأسی از الگوی عملکرد کرونایی و کنار زدن نعمه‌های بدخواهانه، به جایگاهی اعتلاء یابد که شایسته اوست.

یادداشت از: دکتر هادی ابراهیمی استادیار و عضو هیأت علمی دانشکده فلسفه

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار