کد خبر: ۱۰۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی مطرح کرد:
بیرجند- مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره تعطیلی باشگاه های ورزشی استان بعد از شیوع کرونا گفت: یک هزار و ۲۴ نفر در این باشگاه ها اشتغال داشته اند که بیکار شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عزیزی عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۳ هزار صنف در بخش‌ها مختلف در استان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۲۱۶ صنف باشگاه‌های خصوصی ورزشی هستند.

وی با بیان اینکه دولت بسته ۷۵ هزار میلیارد تومانی برای حمایت از اصناف پیش بینی کرده که این بسته مشمول باشگاه‌های ورزشی به عنوان یکی از اصنافی که بیشترین آسیب اقتصادی را دیده، می‌شود، افزود: این بسته‌ها در قالب تسهیلات ۱۲ درصد با بازپرداخت دو ساله از ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان تقدیم اصناف خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مقرر شده سه ماهه منتهی به اردیبهشت ماه سال جاری باشگاه‌ها از پرداخت اقساط تسهیلات قرض الحسنه و قبوض گاز، برق و آب استمهال کنند، گفت: در مجموع در باشگاه‌های خصوصی استان یک هزار و ۱۲۴ نفر به صورت مستقیم، قراردادی و پاره وقت فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه از پویش جوانمردان در استان حمایت‌های بسیار خوبی شده است، عنوان کرد: طبق این پویش با مالکین باشگاه‌ها صحبت شده که در تعطیلات باشگاه‌ها خصوصاً در ایام کرونا اجاره بها را ببخشند.

عزیزی با اشاره به اینکه هر تعداد افرادی که نیازمند باشند باید تحت حمایت بسته حمایتی دولت قرار گیرند، بیان کرد: بسته حمایتی دولت بیشتر متوجه افرادی است که در قالب کادر اجرایی و مربیان باشگاه‌ها خدمات ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های وزارت خانه تشکیل صنف ورزشی در کشور است که متأسفانه از بزرگترین خلاءهای موجود در حوزه ورزش است، اظهار داشت: اگر مجموعه باشگاه‌ها اتحادیه و صنف مشخصی داشته باشند بسیاری از برنامه‌ها سامان دهی می‌شود و باشگاه‌ها می‌توانند بهتر مطالبات خود را پیگیری کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه به خاطر محدودیت منابع و امکانات باید به سمت توسعه ورزش در بخش خصوصی قدم برداریم، بیان کرد: تمامی برنامه‌های ما برای المپیک بعدی متمرکز بر ۱۲ هیئت ورزشی است.

وی با بیان اینکه اولویت ما در استان ورزش بانوان و توجه به رشته‌هایی که طی سه سال گذشته آنالیز شده اند، است، افزود: نگاه ما به ورزش‌های قهرمانی نگاهی فرا مرزی است لذا بر کیفیت و حضور برجسته استان در مسابقات باید صحه بگذاریم.

عزیزی با اشاره به اینکه با توجه به تعداد مخاطبان رشته ورزشی باید منابعی برای آن در نظر گرفته شود، گفت: مجمع به عنوان یک رکن اساسی باید ایفای نقش کند اما تعیین تکلیف مجامع باید به بعد از ایام کرونا انداخته شود.

وی با بیان اینکه اگر باشگاه‌های استان تعطیل شوند در واقع کل ورزش استان به تعطیلی کشیده می‌شود، عنوان کرد: در حال تهیه اقلام بهداشتی جهت ضدعفونی ورزشگاه‌ها بعد از بازگشایی این اماکن هستیم تا کمترین چالش را در این خصوص داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با ادامه داد: شورای حکمیت به عنوان یک صنف مشورتی می‌تواند تعامل بسیار خوبی را با باشگاه‌ها و هیئت‌های ورزشی داشته باشد تا مشکلات در قالب گفتمان برطرف شود و به حواشی کشیده نشود.

وی ادامه داد: یکی از فرصت‌های شیوع کرونا تشکیل کمپین ورزش در خانه بود و باعث شد خانواده‌ها زمان بیشتری کنار هم سپری کنند که این مهم بسیار حائز اهمیت است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار