کد خبر: ۱۰۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
بانک سرمایه در راستای سیاست کاستن از حجم مشتریان بانکی ، با استفاده از ظرفیت زیرساختی خود به حفظ سلامیت مشتریان و کارکنانش کمک کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از خبرگزاری بسیج؛ کمتر از یک ماه پیش خبر اولین بیمار مبتلا به کرونا در کشور همه گیر شد پس از این خبر اغلب سازمان های مربوطه درگیر مبارزه با این بیماری منحوس شدند و با شیب بسیار بالای سرایت این بیماری و مرگ و میر قابل ملاحظه آن در کشور، مبارزه با بیماری کرونا یک امر جدی تلقی شد به گونه ای که همه سازمان ها و ارگان های دولتی و غیر دولتی برای جلوگیری از شیوع این بیماری خطرناک دست به کار شدند.
یکی از مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از بیماری کرونا قطع زنجیره سرایت آن اعلام شد به گونه‌ای که بایستی محل های اجتماع عمومی را کاست تا در مکان هایی مانند بانک‌ها و شعب آن که محل مراجعات مردمی و و ابتلائات فراوان است، این بیماری مدیریت شود. پس از مدت کوتاهی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی تمهیداتی از بانک های کشور درخواست کرد تا با توجه به اینکه اسکناس از جمله اصلی ترین راههای انتقال ویروس کرونا ست، مردم و مشتریان از ابزارها و امکانات پرداخت الکترونیک بیشتر استفاده کنند.
همچنین طبق این مصوبه از مردم خواسته شد تا هنگام استفاده از دستگاه های خودپرداز و نوبت دهی در شعب از تماس مستقیم با دکمه های آن اجتناب کنند یا از دستکش استفاده کرده یا کارت بانکی با موبایل خود را در اختیار دیگران نگذارند . همچنین فرمهای بانکی را با خودکار شخصی تکمیل نمایند همچنین در هنگام حضور در شعب بانکی از ماسک های بهداشتی استفاده کرده و تحت هیچ شرایطی پس از لمس اسکناس های آلوده دست های خود را به چشم ها و بینی خود نزنند.
برخی از بانک‌های کشور پس از شروع جدی بیماری کرونا به عنوان یک حمله بیولوژیک در کشور برای حفظ جان مشتریان و سلامت مشتریان اقدامات شاخص و ویژه ای را در راستای تحقق مصوبات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام دادند.
چنانچه طی ۲۰ روز گذشته بانک سرمایه به عنوان یکی از عناصر بانک های داخلی، مبارزه با قطع زنجیره سرایت بیماری کرونا اقدامات مهمی را در این راستا برای حفظ سلامت کارمندان و مشتریان خود در محیط بانکی انجام داده است این بانک برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا علاوه بر کاهش ساعت کاری واحدهای شعب بانکی سقف انتقال وجه کارت شتابی و درون بانکی خود را از مبلغ ۳۰ میلیون ریال در هر شبانه روز به ۵۰ میلیون ریال و سقف برداشت نقدی درون بانکی را از ۲ میلیون ریال به ۵ میلیون ریال افزایش داد.
بانک سرمایه همچنین برای جلوگیری ازمراجعات مشتریان به شعب بانکی، کارت های عابر بانک را که تا اسفندماه سال ۹۸ منقضی می شد را بدون نیاز به حضور مشتریان تا ۳۱ خرداد سال ۹۹ به صورت خودکار تمدید کرد.بر همین اساس افراد دارای کارت های عابر بانکی که تاریخ انقضای کارت شان تا اسفند ماه امسال است پس از این تاریخ باید تاریخ انقضای جدید یعنی خرداد ماه سال ۹۹ رادر تراکنش های الکترونیکی ثبت کنند.
بانک سرمایه در ادامه اقدامات ضد کرونایی براساس ابلاغیه بانک مرکزی، از توزیع اسکناس های نو در شعب بانکی خود پرهیز کرد. چه آنکه با توجه به خطرات گسترش بیماری کرونا از طریق مبادلات اسکناس بین افراد خانواده دوستان و آشنایان در هیچ یک از شعب و خزانه های بانک سرمایه توزیع اسکناس نو انجام نمی شود.
گفتنی است بانک سرمایه در تازه ترین اقدامات خود برای حفظ سلامت مشتریان پس از افزایش ابتدایی سقف انتقال وجه کارت به مبلغ ۵۰ میلیون ریال در هر شبانه روز در اقدامی دیگر سقف انتقال کارت های خود به دیگر کارت های شتابی را به ۱۰۰ میلیون ریال در شبانه روز افزایش داد تا بدین وسیله ازحضور و مراجعات هر چه بیشتر مردم به شعب بانک جلوگیری شود.
همچنین این بانک در تازه‌ترین اقدام خود در راستای گسترش خدمات بانکداری الکترونیک و تسهیل خدمات به مشتریان و همچنین کاهش مراجعات مردم در روزهای شیوع ویروس کرونا امکان شارژ مستقیم سیم کارت های اعتباری همراه اول از طریق درگاه های بانکداری مدرن را فراهم کرد.بر همین اساس مشتریان می توانند به سهولت سیم کارتهای اعتباری همراه اول خود را شارژ کنند و از طریق درگاه های اینترنت موبایل، موبایل بانک، خدمات اینترنتی کارت سرمایه، تلفن بانک، نسبت به شارژ مجدد سیم کارت های خود به مبلغ دلخواه اقدام نمایند. در این راستا مشتریان بانک سرمایه و دارندگان کارت‌های شتابی می‌توانند از طریق درگاه‌های فوق در منوی «شارژ مستقیم» با واردکردن شماره تلفن اعتباری همراه اول خود و انتخاب مبلغ شارژ موردنیاز، وجه مربوطه را پرداخت نمایند و بدین ترتیب سیم‌کارت اعتباری همراه اول ایشان به‌صورت مستقیم و خودکار به مبلغ اعتباری خریداری‌شده شارژ خواهد شد.
همچنین بدلیل آنکه یکی از مهمترین اقدامات لازم برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا پرهیز از حضور مردم در اجتماعات و مکان های آلوده است بر این اساس بانک ها نیز با توجه به مراجعات بالای مشتریان احتمال انتشار ویروس کرونا را نسبت به سایر مکان های موجود در جامعه دارند.لذا آن دسته از بانکهایی که از امکانات و زیرساخت های بانکداری الکترونیک و ارائه خدمات غیر حضوری بیشتر و متنوع تری بهره‌مند باشند می توانند با استفاده از این امکانات خود، به قطع زنجیره شیوع این بیماری کمک کنند.
بر این اساس بانکهایی که از زیرساخت ها و ظرفیت های بالای بانکداری الکترونیک و یا بانکداری باز برخوردار باشند می توانند در چنین روزهای سخت و بحرانی به کمک مردم آیند که در ای راستا بانک سرمایه نیز از همه ظرفیت شبکه ای و زیر ساختی خود برای کاستن از حجم مشتریان در شعبات خود بهره برده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: