کد خبر: ۱۰۶۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
تونی بلر نخست‌وزیر سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷ انگلیس از دولت «بوریس جانسون» به دلیل پاسخ کندش برای مقابله با شیوع ویروس کرونا انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نخست‌وزیر پیشین و رهبر اسبق حزب کارگر انگلیس ضمن اذعان به پیچیدگی و سخت بودن بحران شیوع کرونا در کشورش، پاسخ دولت «بوریس جانسون» برای مقابله با این بیماری را کُند خوانده است.

تونی بلر در مصاحبه با  «اسکای نیوز»، شیوع ویروس کرونا را اینطور توصیف کرد: «پیچیده‌ترین و سخت‌ترین چالشی که من تا به حال در سیاست مشاهده کرده‌ام».

نخست‌وزیر سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷ انگلیس در این مصاحبه اعلام کرد که پاسخ دولت بوریس جانسون به شیوع ویروس کرونا در مراحل اولیه «احتمالا کُند» بوده است.

به گفته نخست وزیر اسبق و رهبر پیشین حزب کارگر انگلیس، بدون انجام دادن آزمایش‌های سراسری از مردم این کشور درباره ابتلا به کرونا راهی برای کاستن از محدودیتها و قرنطینه وجودد ندارد.

«بنیاد تونی بلر برای تغییر جهانی» که ریاست آن برعهده تونی بلر را بر عهده دارد، ماه گذشته پیشنهادی را برای رفع تدریجی محدودیتهای قرنطینه منتشر کرده بود.

بلر در مصاحبه با اسکای نیوز تاکید کرد هدف بنیادش در انتشار این طرح، ارائه یک «توصیه سازنده» برای بوریس جانسون در مقابله با بحران کرونا بوده است.

اظهارات نخست‌وزیر اسبق انگلیس درباره وضعیت شیوع کرونا در این کشور در حالی مطرح شده که در روزهای اخیر انتقادها از عملکرد جانسون و دولتش در زمینه مقابله با کرونا به ویژه در مراحل اولیه شیوع این ویروس شدت گرفته است.

روزنامه «ساندی تایمز» روز گذشته در گزارشی ادعا کرد که پیش از اعلام قرنطینه در انگلیس، وزرای کابینه جانسون فرصتهایی که برای کاستن از تاثیرات کرونا داشتند را از دست دادند.

طبق گزارش این رسانه، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در پنج جلسه اضطراری ابتدایی کابینه که با موضوع ویروس کرونا برگزار شد، حضور نداشت.

طبق این گزارش، وزرای کابینه جانسون هشدارهای دانشمندان و محققان را نادیده گرفتند و دولت انگلیس پنج هفته سرنوشت ساز و طلایی را در مقابله با کرونا از دست داد.

انتقادهای داخلی در انگلیس از عملکرد دولت جانسون در حالی تشدید شده که طبق آخرین خبرها در این کشور ۱۲۰۰۶۷ تن به کرونا مبتلا و ۱۶۰۶۰ نفر فوت شده‌اند.

بوریس جانسون نیز بعد از چندین روز بستری بودن در بخش مراقبت‌های ویژه به دلیل ابتلا به کرونا به تازگی مرخص شده و در نبود او «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس به عنوان کفیل نخست‌وزیر عمل کرده است.

انتهای پیام/م

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار