کد خبر: ۱۰۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
گویا قرار بوده است قبل از استراماچونی فیلیپو اینزاگی به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شود

گویا قرار بوده است قبل از استراماچونی فیلیپو اینزاگی به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شود

مذاکره استقلال با فیلیپو اینزاگی؟

مدیران وقت باشگاه استقلال بلافاصله پس از اینکه شفر را برکنار کردند، به صرافت مذاکره با مربیان دیگر خارجی افتاده و آندره‌آ استراماچونی یکی از مهم‌ترین گزینه‌های آن‌ها بود که در نهایت به تهران هم آمد و هدایت آبی‌پوشان پایتخت را بر عهده گرفت.

در رابطه با استرا و اتفاقات دوران حضورش به اندازه کافی مطلب نوشته شده، اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید قبل از جذب آن مربی اتفاقاتی رخ داد که با مدیرعامل کنونی باشگاه استقلال ارتباط مستقیم داشت. وقایعی که می‌توان به آن لقب «بازخوانی یک پرونده قدیمی» را داد.


پیشنهاد اینزاگی قبل از استعفا

در مقطعی که استقلالی‌ها دنبال سرمربی خارجی بودند و مذاکرات با استراماچونی در شرف آغاز بود، احمد سعادتمند مدیرعامل فعلی باشگاه استقلال یکی از اعضای هیئت مدیره آبی‌ها محسوب می‌شد (البته بعداً استعفا کرد). سعادتمند وقتی متوجه تمایل امیرحسین فتحی برای جذب استراماچونی شد، خطاب به او گفت‌: «اگر می‌خواهید سرمربی ایتالیایی بیاورید، من در ایتالیا دوستانی دارم که می‌توانم با استفاده از نفوذ آن‌ها زمینه برای حضور فیلیپو اینزاگی ملی‌پوش اسبق و سرشناس تیم ملی ایتالیا را در استقلال به عنوان سرمربی فراهم کنم.»


فتحی هم قضیه برایش جالب شد و از سعادتمند در رابطه با رقم قرارداد مورد نظر اینزاگی پرسید. مدیرعامل کنونی باشگاه استقلال تأکید کرد اینزاگی با یک میلیون یورو حاضر است به تهران آمده و سرمربی استقلال شود. این رقم برای باشگاه بسیار گزاف بود و مدیرعامل وقت تأکید کرد استقلال فقط می‌تواند نصف چنین پولی را بدهد و استرا را هم تقریباً با همین رقم (۵۰۰ هزار یورو) می‌خواهد. در آنجا سعادتمند اذعان داشت می‌توان نصف دستمزد اینزاگی را از حساب باشگاه پرداخت و نصف دیگر را از طریق اسپانسر جور کرد.

امیرحسین فتحی، اما در این تصور بود که خود سعادتمند برای جذب مربی سرشناس ایتالیایی اسپانسر دارد ولی پس از چند روز متوجه شد منظور عضو هیئت مدیره باشگاه، دریافت رقم مذکور از حامی مالی خود استقلال است نه گرفتن پول از یک اسپانسر ویژه و جداگانه، به همین خاطر پرونده فیلیپو اینزاگی بسته شده و باشگاه استقلال مذاکره مستقیمی با او صورت نداد. در نهایت احمد سعادتمند در آن مقطع از هیئت مدیره کناره‌گیری کرد و ماجرای استراماچونی را هم که خودتان به طور کامل در جریان هستید.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir


برچسب ها: استقلال
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار