کد خبر: ۱۰۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۲
آخرین آمار کرونا در جهان؛شمار مبتلایان به دومیلیون‌وهشتصدهزار رسید
ترامپ در نشست خبری گفت: «مواد ضدعفونی‌کننده ظرف یک دقیقه ویروس کرونا را ناکار می‌کند. ظرف یک دقیقه! راهی هست که بتوانیم آن را به داخل بدن تزریق کنیم یا با آن [ریه‌ها] را شستشو دهیم؟

جنجال نسخه بهت‌آور ترامپ درباره کرونا

برای چندمین روزهای متوالی کشورهای آمریکا، روسیه، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه و انگیس بیشترین شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرآنلاین، کشورهای اکوادور با 11,536،  اسپانیا با 6,740، آمریکا با 6,319، روسیه با 5,849، انگلیس با 5,386 و ایتالیا با 3,021 مورد به ترتیب در صدر جدول کشورهایی قرار دارند که در 24 ساعت گذشته بیشترین شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا را به خود اختصاص دادند.

 

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

 

آمریکا

به گزارش دیلی میل رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری پنجشنبه بعد از صحبتهای ویلیام برایان از مقامات وزارت امنیت داخلی درباره موثربودن آفتاب و اشعه UV برای کشتن کروناویروس، این پیشنهاد را مطرح کرد. ترامپ تکذیب کرد که ادعای خود درباره هیدروکسی کلروکین را پس گرفته است. به نوشته روزنامه «گاردین»، ترامپ در نشست خبری روز پنجشنبه گفت: «مواد ضدعفونی‌کننده ظرف یک دقیقه ویروس کرونا را ناکار می‌کند. ظرف یک دقیقه! راهی هست که بتوانیم آن را به داخل بدن تزریق کنیم یا با آن [ریه‌ها] را شستشو دهیم؟ چک کردن آن جالب خواهد بود». دکتر وین گوپتا به ان بی سی نیوز درباره پیشنهاد ترامپ هشدار داد که عقیده وی می‌تواند عواقب مهلکی به دنبال داشته باشد و تاکید کرد تزریق ماده تمیزکننده به بدن غیرمسوولانه و خطرناک است. جامعه پزشکی آمریکا نیز نسبت به پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا هشدار داده است. ترامپ پیش از این نیز داروی ضدمالاریا را برای درمان کرونا توصیه کرده بود.

به گزارش سی ان ان، برخی از مشاغل غیرپرخطر در برخی از ایالت های آمریکا در روز جمعه فعالیت خود را آغاز کرده اند. اقدامی که مختصصین می گویند برای انجام آن بسیار زود است. بر طبق آمار دانشگاه جان هاپکینز شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا حالا از 50هزار تن عبور کرده است. در ایالت جورجیا برخی از مغازه های آرایشگری، باشگاه ها، سالن بولینگ می توانند فعالیت خود را آغاز کنند. در این ایالت رستوران ها نیز با رعایت فاصله اجتماعی می توانند از روز دوشنبه فعالیت خود را از سر گیرند. ایالت های تگزاس، اوکلاهاما، آلاسکا، کارولینای جنوبی، نیز تقریبا وضعیت مشابهی دارند و برخی مشاغل شروع به کار کرده اند.

در خبری دیگر اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که 13.9 درصد از جمعیت ایالت نیویورک (حدود 2.7 میلیون نفر) به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری هیل، از حدود 3 هزار نفر به صورت تصادفی در فروشگاه‌ها و دیگر اماکن عمومی تست ابتلا به کرونا گرفته شد تا به مقامات این امکان را بدهد برآورد گسترده‌ای درباره میران شیوع ویروس کرونا در نیویورک وهمچنین میزان مصونیت ایجاد شده، بدست آورند.در شهر نیویورک، 21 درصد از ساکنان پادتن (آنتی‌بادی) ویروس کرونا را دارند که این آمار در منطقه «آپ‌استیت» نیویورک 3.6 درصد و در منطقه «لانگ» نیویورک 16.7 درصد بوده است.اندریو کوومو فرماندار ایالت نیویورک روز پنجشنبه گفت: این افراد سه هفته پیش، چهار هفته پیش، پنج هفته پیش یا شش هفته پیش به این ویروس مبتلا شده‌ و پادتن این ویروس در بدن آنها ایجاد شده و هم اکنون بهبود یافته‌اند.طبق این آمارها، نرخ قربانیان ویروس کووید-19 در نیویورک حدود 0.5 درصد است. همچنین تست‌های انجام شده طی دوره زمانی دو روز و در 19 شهر ایالت نیویورک و 40 منطقه انجام شده است. آمریکا 894,034  مورد مبتلا دارد که ثبت 683 مورد فوت دیگر شمار کلی جان باختگانش به رقم 50,919  می رسد.

اکوادور

شیوع کرونا در اکوادور وضعیت این کشور را بسیار پیچیده و نگرانی‌ها در این کشور آمریکای لاتین را افزایش داده، به نحوی‌ که از یک سو آمار قربانیان بسیار بیشتر از موارد اعلامی است و از سوی دیگر بنا به گزارش‌ها امکانات لازم برای درمان مقابله با این ویروس وجود ندارد. این کشور 22,719  مورد مبتلا دارد که ثبت16  مورد فوت دیگر شمار کلی جان باختگانش به رقم 576  می رسد. یاهو نیوز می نویسد جنازه های بسیاری در سطح شهر و خانه ها وجود دارد.برخی خانواده‌ها مجبور شده‌اند به دلیل نبود مکان‌های مناسب و فقدان سیستم کارآمد جمع‌آوری اجساد قربانیان، اجساد را چند روز در خانه‌های خود نگه دارند. مقامات گوایاس می گویند تا اواسط آپریل 6700 تن از مردم جان باخته اند.

انگلیس

روزنامه تلگراف گزارش کرده که بوریس جانسون دوشنبه کار خود را از سر خواهد گرفت. نخست وزیر انگلیس به معاونانش گفته نشست‌هایی را با وزرای کابینه برای هفته آینده برنامه‌ریزی کنند تا عقب افتادگی از برنامه‌ها را جبران کند.وزیر بهداشت انگلیس نیز درباره وضعیت سلامتی جانسون گفت: تصمیم‌گیری درباره ازسرگیری کارها برای نخست وزیر در نتیجه مشاوره با پزشکان او انجام شده است. من با او صحبت کرده‌ام و او در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و کاملا در حال بهبودی است.این وزیر امروز، جمعه گفت، اکنون برای برداشتن محدودیت‌های مقابله با کرونا بسیار زود است.

به گزارش استاندارد مت هنکوک گفته است که برای لغو تدریجی مقررات تدریجی قرنطینه هنور زود است. این در حالی است که فشارها بر دولت انگلیس با توجه اقدامات ولز و اسکاتلند افزایش یافته است.در حال حاضر کمبود تجهیزات محافظتی در بیمارستان‌ها به یکی از انتقادات اصلی مقامات سیاسی و کادر درمانی انگلیس به نحوه عملکرد دولت در قبال ویروس کرونا تبدیل شده است.گاردین فاش کرد یکی از پزشکان انگلیسی که اخیراً در اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌ است، پیش‌تر در نامه‌ای به رئیس بیمارستان محل خدمت خود، از کمبود تجهیزات محافظتی گلایه کرده بود.

 این کشور  143,464 مورد مبتلا دارد که ثبت 768 مورد فوت دیگر شمار کلی جان باختگانش به رقم  19,506 می رسد.

 

اسپانیا

به گزارش خبرگزاری رویترز نرخ مرگ و میر روزانه بر اثر ابتلا به کرونا در اسپانیا امروز (جمعه) به کمترین میزان خود در بیش از یک ماه گذشته رسیده است و دولت اسپانیا اعلام کرد که شدیدترین مرحله‌ی این اپیدمی در کشور (پیک کرونا) به پایان رسیده است.

اسپانیا با ثبت ۳۶۷ فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته افزایش ۱/۷ درصدی نرخ مرگ و میر کرونا در کشور را نشان داد که شمار کل قربانیان کرونا در اسپانیا را به ۲۲ هزار و ۵۲۴ تن رساند. اسپانیا پس از ایالات متحده آمریکا و ایتالیا رتبه سوم جهان را از لحاظ شمار جان‌باختگان داراست.

تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در اسپانیا به ۲۱۹ هزار و ۷۶۴ نفر رسیده است. افزایش شمار مبتلایان جدید در اسپانیا بر اساس تست‌های تشخیصی ویژه بسیار پایین‌تر از روزهای قبل بوده است.سالوادور ایلا، وزیر بهداشت اسپانیا اعلام کرد با رعایت تمهیدات بهداشتی لازم و احتیاط‌های ضروری به دلیل ناشناخته بودن بسیاری از جنبه‌های این ویروس، منحنی رشد این اپیدمی معکوس شده است که به دولت این اجازه را می‌دهد از اواسط ماه مارس به صورت تدریجی اقدام به کاهش محدودیت‌های قرنطینه در کشور کند.وی هم‌چنین گفت: «دولت بر اساس معیارهایی اقدام به برداشتن ممنوعیت‌ها و کاهش محدودیت‌های قرنطینه در کشور خواهد کرد که ما امروز بعد از ظهر بر سر این موضوع با اعضای دولت گفت‌وگو خواهیم کرد.»

به منظور رفع ممنوعیت‌ها و کاهش محدودیت‌های قرنطینه حداقل برای دو روز نباید بیش از ۱۰۰ هزار مورد جدید ابتلا در یک منطقه گزارش شود و یا اینکه باید بیش از نیمی از تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه‌ی بیمارستان‌های آن مناطق خالی بوده باشند.

 

ایتالیا

به گزارش نیویورک تایمز، یک بررسی علمی نشان می‌دهد نخستین ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا در ماه ژانویه صورت گرفته است. این تحقیق می‌تواند به شناسایی منشاء این ویروس در این کشور کمک کند. ایتالیا بعد از آن شروع به آزمایش از افراد کرد که نخستین بیمار بومی در این کشور در روز ۲۱ فوریه در منطقه لومباردی شناسایی شد.

استفانو مرلر مسئول این تحقیق گفت: بر این باورند که مبتلایان بسیاری مدتی پیش از ۲۰ فوریه در لومباردی وجود داشتند و این نشان می‌دهد همه گیری کرونا بسیار قبل از آن شروع شده بود. قطعا اولین بیمار در ماه ژانویه مبتلا شده است، اما احتمال دارد وی حتی پیش از آن مبتلا شده باشد.

ایتالیا به منظور توقف شیوع کرونا، پروازهای هوایی از چین و به سمت چین را از روز ۳۱ ژانویه متوقف کرد بعد از آن که دو گردشگر چینی مبتلا به این بیماری در رم شناسایی شدند. اما محققان می‌گویند این اقدام بسیار دیر صورت گرفته است. یک تیم دیگر از محققان ایتالیایی نیز می‌گویند ویروس کرونا احتمالا در نیمه دوم ماه ژانویه از آلمان به ایتالیا رسیده است و نه مستقیما از چین.

این کشور 192,994  مورد مبتلا دارد که ثبت420  مورد فوت دیگر شمار کلی جان باختگانش به رقم 25,969  می رسد.

 

روسیه

به گزارش مسکو تایمز، با افزایش تعداد مبتلایان در این کشور دولت قصد ندارد مقررات قرنطینه را کاهش دهد؛ حتی در ماه می که مراسمی با عنوان روز کارگر و همچنین روز پیروزی پیش رو است.مقامات می گویند استان کالینگراد اولین جایی در روسیه خواهد بود که از تاریخ 29 آپریل یعنی تقریبا 5 روز دیگر مقررات قرنطینه را پایان خواهد داد و برخی از مشاغل غیرپرخطر آغاز به کار خواهند کرد. بازگشایی مجدد مشاغل با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی صورت خواهد گرفت. در همین راستا آناتولی آلشتین ویروس شناس برجسته روس پیش‌بینی کرده است که شیوع بیماری کرونا در تابستان کاهش می‌یابد اما موج دوم این بیماری پاییز از سرگرفته می‌شود. به گفته این دانشمند روس، برای مبارزه با کووید۱۹ نیاز به واکسن است با این وجود حتی پس از تولید واکسن و واکسناسیون مردم، ویروس کرونا باقی خواهد ماند اما دیگر مانند امروز خطرناک نخواهد بود.

این کشور  68,622 مورد مبتلا دارد که ثبت  60مورد فوت دیگر شمار کلی جان باختگانش به رقم 615  می رسد.

 

ترکیه

 نهادهای درمانی ترکیه با اعلام آمار جدیدی از تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در این کشور، اعلام کردند بیش از سه هزار نفر در یک روز به این بیماری مبتلا شدند. وزیر بهداشت ترکیه نیز گفته است که در مجموع تاکنون 791 هزار و 906 تست گرفته شده است. وی با اشاره به اینکه امروز از روز گذشته در وضعیت بهتری قرار داریم، تاکید کرد: این وضعیت تصادفاً حاصل نشده است. با همه مبتلایان در حال تماس هستیم. برای رسیدن به نتیجه نیازمند حمایت هستیم. به ما قدرت دهید.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شامگاه دوشنبه اعلام کرد که قانون منع آمد و شد در ۳۱ استان این کشور از روز پنجشنبه به مدت ۴ روز در این کشور اعمال خواهد شد.

روز گذشته منابع مطلع خبر دادند دولت ترکیه در پاسخ به درخواست کمک رئیس‌جمهور آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا، اولین محموله شامل تجهیزات درمانی و قطعات مورد نیاز برای ساخت دستگاه تنفس مصنوعی را به این کشور ارسال می‌کند.

این کشور  104,912 مورد مبتلا دارد که ثبت109  مورد فوت دیگر شمار کلی جان باختگانش به رقم 2,600  می رسد.

 

ایران

رئیس جمهور با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان که ماه بهره مندی از معنویات، مناجات و فیوضات الهی است، از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست تا با تقویت بررسی های لازم در زمینه چگونگی و زمان بازگشایی اماکن مذهبی، مساجد و بقاع متبرکه، گزارشی جامع و دقیق برای تصمیم گیری در این راستا به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شود.

رئیس جمهور ادامه داد: مردم عزیز باید توجه داشته باشند که همچنان شعار درخانه بمانیم پابرجا  بوده و تنها باید برای انجام امور ضروری اقدام به رفت و آمد داشته باشند.

 روحانی همچنین با اشاره به ضرورت تقویت شرکت های دانش بنیان و تمرکز وزارت بهداشت و درمان برای توسعه همکاری ها با این بخش در زمینه تولید تست های آنتی بادی دستور داد تا با استفاده از تمامی ظرفیت ها و امکانات و همه متخصصین کارآمد کشور ، با همراهی همه بخش ها و پس از آزمایش های دقیق به این دستاورد دست یافته و نسبت به تولید سراسری آن اقدام کنیم.

ایران تا کنون 88,194  مورد مبتلا دارد که ثبت 93 مورد فوت دیگر شمار کلی جان باختگانش به رقم 5,574  می رسد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار