کد خبر: ۱۰۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱

مسعود یوسفی

روزنامه نگار

دیگر عادت کرده ایم که منتظر نتیجه روشن و قطعی ابهامات و مشکلات کشور در حوزه های مختلف اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و سایر حوزه ها نباشیم، از بس که افراد مسئول و پاسخگو چند پهلو حرف میزنند و تقصیرها را گردن دیگران میاندازند. این نوع استراتژی حالا چنان تکامل پیدا کرده است و پاسخگویان ومسئولان بعضاً در مغلطه گویی و سفسطه بافی به چنان ورزیدگی و توانمندی دست پیدا کردهاند که خبرنگاران و پرسندگان معمولاً در برابر توضیحات و توجیهات و فرافکنیهای آنان چیزی دستگیرشان نمیشود، بلکه بر ابهاماتشان افزوده میشود و در نهایت با گیجی و سردرگمی از ادامه پرسش و پاسخ منصرف میشوند. فوتبال کشور ما امروز چنین وضعیتی دارد و رسانهها و علاقه مندان و نمایندگان مجلس و نهادهای نظارتی به هر دری میزنند تا از چند و چون هزینههای دهها میلیاردی آن با خبر شوند و از متن قراردادهای این فدراسیون با مربیان و بازیکنان و سایر دست اندرکاران فوتبال باشگاهی و ملی با خبر شوند اما توفیقی حاصل نمیکنند.

ابهامات و زوایای تاریک و حکایتهای ناگفته در این زمینه چنان فراوان است که در صورت افشای آنها انتظار میرود بحران عمیق و سنگینی دامن مسئولان و متولیان این ورزش پرطرفدار را بگیرد و تبعات آن جامعه ورزشی و نیز علاقه مندان به تیم ملی و باشگاهها را با یک شوک سهمگین روبرو کند.

شایعه قرارداد ۸/۵ میلیون یورویی فدراسیون فوتبال با آقای ویلموتس، مربی سابق تیم ملی از جمله این موارد است که در صورت تأیید ضربه مهلکی بر اعتماد و روان مردم و هواداران فوتبال وارد خواهد آمد، به ویژه این که حضور جناب ویلموتس بر روی نیمکت تیم ملی فوتبال هیچ دستاوردی برای این تیم و کشور و مردم در پی نداشته است.

حالا هم که رییس فدراسیون یعنی آقای مهدی تاج که بایستی پاسخگوی اقدامات خود و اطرافیانش باشد چند ماه میشود که در سفر خارج از کشور به سر میبرد و شایعاتی در باره عدم بازگشت وی به ایران بر سر زبانهاست.

از این رو جا دارد دستگاههای نظارتی به خصوص قوه محترم قضاییه و نمایندگان مجلس هرچه سریعتر به موضوع حیف و میل بیت المال در فدراسیون فوتبال ورود کنند و ضمن شفاف سازی زمینه را برای انتظام بخشی و ساماندهی به امور مالی در این حوزه فراهم آورند و مردم و علاقه مندان را از کم و کیف هزینه کردها آگاه سازند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار