کد خبر: ۱۰۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
توسط یک شرکت دانش‌بنیان؛
شیرآلات پیشرفته و هوشمند ایرانی توسط یک شرکت دانش‌بنیان به صنعت نفت، گاز و پتروشیمی تزریق شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایران کشوری نفت خیز است. کشوری با منابع عظیم نفت و گاز که سال‌ها است بار اقتصادی کشور را به دوش می‌کشند. اما با شکل‌گیری زیست‌بوم فناوری و نوآوری اقتصاد کشور به سمت خلاقیت‌ها و نوآوری های متخصصان چرخید.

همین متخصصان هم با تولید و بومی سازی تجهیزات این صنعت به خودکفایی آن کمک کردند. متخصصانی که برخلاف جریان شایع مهاجرت منابع مستعد انسانی حرکت کرده، ماندند و ثابت کردند که چیزی از کشورهای تراز اول دنیا در این حوزه کم ندارند.

نیاز به کاهش خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده در راستای تحقق درآمدهای مورد نیاز برای اداره کشور، کاهش آلودگی های ناشی از فرآیندهای تولید انرژی و سوخت رایج کشور و به طور خلاصه نیازهای روزافزون بدون پاسخ مانده در حوزه کنترل هوشمند سیالات، یک شرکت دانش بنیان با کمک ۲۵ نفر از متخصصان کشور را مصمم به ارائه راهکارهای بومی در این حوزه کرد.

بنا به گفته محمد گلستانه مدیر عامل این شرکت، در ابتدا با مهندسی معکوس، تأمین قطعات یدکی و برخی تجهیزات در سال ۱۳۹۱ صورت گرفت و از سال ۹۶ با تسلط به دانش طراحی، بدون نیاز به هرگونه نمونه و صرفا بر اساس دیتاشیت متقاضی، تجهیز کامل قابل ارائه به مشتری است.

وی ادامه داد: این گروه در خصوص نرم افزارهای پیشرفته طراحی و شبیه سازی روز و دستگاه های مدرن CNC به صورت دانش بنیان در زمینه طراحی و ساخت انواع کنترل ولو و شیرآلات ایمنی فعالیت می کند. همچنین طراحی و تولید کنترل ولو در مدل هایGlobe  ،(Triple & Quad Offset) Butterfly و Ball ، انواع رگولاتور با عملگر مستقیم و پایلوت دار، شیرآلات ایمنی فشار و خلا و دما، شیرآلات قطع و وصل اضطراری، بدون محدودیت در سایز، کلاس فشار و شرایط فرآیندی از جمله محصولات تولیدی این شرکت است.

گلستانه خاطرنشان کرد: این محصولات با کیفیت بسیار بالایی تولید می شود به گونه ای که توانسته اند رقبای بین المللی خود را در این عرصه پشت سر بگذارند و با محصولات تولیدی خود رضایت مشتریانشان را کسب کنند.

این فعال دانش‌بنیانی ادامه داد: برخی محصولات شرکت ما در کشور هیچ رقیبی ندارد و سالها است که در صنایع نفت و گاز، پتروشیمی و نیروگاهی مورد استفاده قرار می گیرند. محصولات این شرکت دانش بنیان به مرزهای جهانی هم رسیده است و بازار بین المللی هم برای محصولاتشان ایجاد شده است.

به گفته مدیر عامل این شرکت، نمونه صادراتی این محصولات به اروپا ارسال شده و قرار است با همکاری دانشگاه زاراگوزا اسپانیا، اقدامات لازم برای اخذ تاییدیه های بین المللی برای مصرف این محصولات در اروپا انجام شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار