کد خبر: ۱۰۸۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری:
ایسنا/لرستان معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در جلسه ساماندهی و انتقال مراکز خرید و جمع‌آوری پسماند و ضایعات گفت: طرح راه‌اندازی سایت مراکز ضایعاتی استان نیازمند مطالعه و کارشناسی دقیق است.

دکتر محمود ثمینی بیان کرد: در راستای ساماندهی و انتقال مراکز ضایعاتی تهیه و ایجاد طرحی مشخص و با تعریف‌های لازم ضرورت دارد و به همین منظور این طرح باید با مطالعه و کارشناسی دقیق توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه بررسی و پیگیری شود.

وی با بیان اینکه تهدید ضایعات در سطح شهرها باید به فرصت تبدیل و موجب درآمدزایی شود، اظهار کرد: راه‌اندازی تخصصی و کارشناسی این طرح بهره‌وری در این حوزه را افزایش می‌دهد و همچنین اقدام مناسبی در جهت ساماندهی مراکز ضایعاتی و مانع از نارضایتی همسایگان این صنوف مراکز می‌شود.

ثمینی ادامه داد: مکان‌یابی و توجه به مسائل زیست‌محیطی در راه‌اندازی این سایت بسیار حائز اهمیت است و از طرفی توجه به برنامه‌های شهرداری در امر مدیریت پسماند نیز باید موردتوجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اکنون تعدادی از این مراکز دارای پروانه کسب هستند، عنوان کرد: با ایجاد مکان مناسبی برای ساماندهی مراکز ضایعاتی در خرم‌آباد مابقی مراکز نیز جهت کسب مجوز اقدام می‌کنند و تعداد این مراکز افزایش خواهد یافت که در این راستا در نظر گرفتن تمام جوانب و شرایط لازم برای این واحدها لازم است.

این مسئول با تأکید بر ضرورت مطالعه دقیق و تهیه طرح کارشناسی در این راستا ادامه داد: دریافت مجوز کسب برای متقاضیان آزاد است اما این واحدها باید ضوابط و شرایط لازم را رعایت کنند و استانداردسازی‌های لازم در جهت ایجاد انبار و سایر موارد رعایت شود.

ثمینی با بیان اینکه اکنون برخی مراکز ضایعاتی در سطح شهرها شرایط بهداشت محیط را ندارند، افزود: این صنوف نباید سلامت و زندگی مردم را به مخاطره اندازند به همین منظور ایجاد سایتی با شرایط لازم و استانداردها برای این مراکز اقدام مناسبی است که باید مورد کارشناسی قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تأکید کرد: راه‌اندازی این سایت باید به‌گونه‌ای باشد که در آینده مشکلاتی را برای صاحبان مراکز ضایعاتی و دیگر افراد جامعه به دنبال نداشته باشد.

وی گفت: در این راستا خرد جمعی و کارشناسی‌های لازم توسط اعضا و دستگاه‌های اجرایی مربوطه باید انجام شود و این طرح تضادی با طرح‌های مدیریت پسماند شهرداری و طرح تفکیک زباله نداشته باشد.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار