کد خبر: ۱۰۸۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷
روحانی:
رئیس‌جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، لزوم صرفه‌جویی همه دستگاه‌های دولتی و نیز ضرورت فروش اموال و املاک مازاد دستگاه‌ها را مورد تأکید قرار داد.



حجت‌الاسلام روحانی روز سه‌شنبه در جلسه این ستاد همچنین با‌اشاره به افزایش مشارکت عمومی در بازار بورس، خواستار عرضه بیشتر سهام شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ در بورس شد.
وی با‌اشاره به اهمیت اتمام پروژه‌های بزرگ و نیمه‌تمام، نیز تصریح کرد: باید اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام که از پیشرفت بالای 80 درصد برخوردار هستند، با جدیت پیگیری شود.
رئیس‌جمهور با تأکید بر حمایت بیشتر از حوزه تولید و صنعت، اظهارداشت: در شرایط کنونی تأمین ارز برای کالاهای اساسی به‌ویژه دارو و نیازمندی‌های اساسی مردم و بخش تولید ضرورت دارد که مسئولین مربوطه بایستی با جدیت این امور را پیگیری کنند.
در ادامه جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به‌ریاست رئیس‌جمهور، راهکارهای مولدسازی دارایی‌ها و اموال مازاد دستگاه‌های دولتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
گزارش وزیر اقتصاد و دارایی درباره راهکارهای اتخاذشده برای تأمین منابع بودجه سال 1399 به‌ویژه مولدسازی دارایی‌ها و فروش اموال مازاد دستگاه‌های دولتی و نیز واگذاری سهام بنگاه‌های بزرگ اقتصادی بخش عمومی در بورس، در ادامه این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت همچنین رئیس‌کل بانک مرکزی گزارشی درخصوص آخرین وضعیت نقدینگی در کشور و سیاست پولی مبتنی بر عملیات بازار باز جهت کنترل نرخ سود و تورم ارائه کرد.
در ادامه این جلسه همچنین گزارش رئیس‌سازمان برنامه و بودجه در مورد وضعیت بودجه سال جاری و روش‌های تأمین درآمد و صرفه‌جویی در بخش‌های هزینه مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.
جامعه در مبارزه با کرونا به متخصصان خود اعتماد کرد
رئیس‌جمهور همچنین عصر سه شنبه در دیدار مدیران انجمن‌های علمی حوزه روانشناسی، جامعه‌شناسی، اقتصاد با تاکید بر ضرورت اعتماد بالای مردم به مسئولان و متخصصان گفت: مردم به دانش و تخصص احترام گذاشتند؛ وقتی وزیر بهداشت و درمان حرف و یا مسئول و متخصص بهداشتی یک بیمارستان حرف زد مردم هم به آن توجه کردند و قبول کردند که از روی دلسوزی و دانش حرف می‌زند و راه‌حل برای سلامتی انها ارائه می‌کند.
وی ادامه داد: کرونا زندگی، جان و سلامت مردم را تحت تاثیر قرار داده است. بخشی از جامعه ما شاید زمان جنگ را به یاد نداشته باشند به دلیل جوانی، اکثریت جامعه به خوبی به یاد دارند. آژیر خطر اول در روح و روان مردم اثر می‌گذاشت تا موشک و بمب بیاید، تا خسارت آن چی باشد، آن آژیر روح روان مردم را در آن مقطع تحت تاثیر قرار می‌داد. حالا جنگاوران را هم آن آژیر تحت تاثیر قرار می‌داد یعنی تمام سیستم پدافندی کشور ما بسیج می‌شد که آن دشمن را در هوا شکار کند و نگذارد مردم دچار مشکل شوند.
روحانی با بیان اینکه در طول چهل سال گذشته حوادث فراوانی بود که کل جامعه را تحت تاثیر قرار داد و مخصوص یک شهر و روستا و یک بخش نبوده است، گفت: مسئله تحریم جامعه ما را تحت تاثیر قرار داد. تحریم چیز ساده‌ای نیست. کشور ما سالها مخصوصا در این دو سال اخیر با یک تحریم بسیار شدیدی مواجه بود.
وی گفت: اینکه بخواهیم مقایسه کنیم حادثه ویروس کرونا را در ایران با کشورهای دیگر، آغازهر چیزی قدرت و توان کشور برای تاب‌آوری در برابر آن حادثه ،‌آن هم حادثه‌ای چند بعدی است.
رئیس‌جمهوری تصریح کرد: مسئله کرونا یک مسئله درمانی و بهداشتی نبود بلکه یک مسئله سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هم بود. سبک زندگی ما را به طور کامل تحت تاثیر قرار داد.
روحانی گفت: امروز تمام جهان با حادثه شیوع ویروس کرونا مواجه شده است؛ حتی آنهایی هم که مدعی علم و دانش و تجهیزات بیمارستانی و از شرایط مناسب دارو برخوردار هستند و با کشورهای دیگر منسجم و متحد هستند که در شرایط سخت به داد همدیگر می‌رسند، دچار مشکل و سردرگمی شده‌اند.
رئیس‌جمهوری افزود: در شرایط کرونا کشوری مانند ما وجود دارد که با تحریم هم مواجه است و دست تنها است و روی پای خود ایستاده است و متحدی هم ندارد که به کمک او بیاید و متحد آن فقط ملت خودش است و چاره‌ساز آن تاب آوری جامعه است.
روحانی با تاکید بر اینکه همه باید به صحنه بیایند و دست به دست هم بدهند تا از بحران کرونا عبور کنیم ، گفت: همه تلاش کردند که در این شرایط به مردم در زمینه‌های بهداشت آموزش‌هایی بدهند و قدرت و توانمندی مردم را بالا ببرند.
وی با بیان اینکه بخش اقتصادی و علمی ما در مبارزه با کرونا، خوب به صحنه آمدند و موفق عمل کردند افزود : روند مبارزه با ویروس کرونا، آزمایش بزرگ تاریخی برای همه بشریت و از جمله ایران است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار