کد خبر: ۱۰۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین:
قزوین- دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: کارگران برای نقش آفرینی در جهش تولید باید دارای امنیت شغلی و معیشت باشند تا بتوانند نقش خود را در شرایط حساس کنونی بخوبی ایفا کنند.

به گزارش مهر علی علی کریمی دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین ظهر روز چهارشنبه در دیدار نمایندگان جامعه کارگری استان قزوین با با هدایت اله جمالی پور استاندار که در آستانه گرامیداشت هفته کارگر در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید اظهار کرد: جامعه کارگری همواره خود را در خط مقدم تولید می‌داند و نقش بسیار مهم و محوری را در اجرای جهش تولید بر عهده دارد.

وی افزود: باید بسترهای لازم برای نقش آفرینی کارگران در جهش تولید فراهم شود.

کریمی تصریح کرد: کارگران برای نقش آفرینی در جهش تولید باید دارای امنیت شغلی و معیشت باشند تا بتوانند نقش خود را در این مسیر به خوبی ایفا کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین تاکید کرد: موضوع جهش اقتصادی با جلوگیری از واردات بی رویه و استفاده مردم از کالاهای داخلی امکانپذیر است اگر از واردات جلوگیری شود کیفیت کالاهای داخلی با افزایش تولید بهتر می‌شود.

وی گفت: هرچند تحریم‌ها برای کشور مشکلات زیادی ایجاد کرده اما می‌توانیم از این فرصت برای افزایش تولید و ارتقا کیفیت و نواوری در تولید محصولات استفاده کنیم.

این فعال کارگری استان قزوین خاطرنشان کرد: متأسفانه در کشور فاصله طبقاتی بین دریافت کنندگان حقوق وجود دارد چرا که فاصله حقوق و مزایای کارگران با کارکنان و دیگر حقوق بگیران بسیار زیاد است.

کریمی گفت: از مسئولان استان خواست نسبت به گرامیداشت هفته کارگر توجه بیشتری داشته باشند و از رسانه استانی صدا و سیما و رسانه‌های دیگر هم خواست نسبت به انعکاس مشکلات و دغدغه‌های جامعه کارگری تلاش بیشتری کنند و با برگزاری میزگرد بین فعالان جامعه کارگری مشکلات را بازگو کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان با انتقاد از تعیین سقف ۲۱ درصدی افزایش حقوق کارگران در سال ۹۹ تصریح ساخت: بر اساس آمارهای رسمی دولت ۴۱ درصد تورم وجود دارد پس چگونه دولت با کارفرمایان بر روی ۲۱ درصد افزایش جامعه کارگری تاکید و اصرار دارد.

وی افزود: برخی از کالاها در کشور ما چند صد درصد افزایش داشته لذا افزایش ۲۱ درصدی حقوق کارگران عادلانه و منصفانه نیست و با توجه به شرایط موجود امکان تأمین بخش زیادی از کالاها برای کارگران وجود ندارد.

کریمی تاکید کرد: امروز سفره کارگران نسبت به گذشته خالی و کوچک‌تر شده لذا یکی از پیشنهادات ما به مسئولان این است که امکان دسترسی کارگران را به حداقل ۳۵ کالای اساسی فراهم و امکان پذیر کنند.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی درد کارگران به استخوان رسیده و این قشر نجیب و پر تلاش و مجاهد شرمنده نیازهای اولیه خانواده‌های خود هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار