کد خبر: ۱۰۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: حضور سامانه‌های غربالگری به مدیریت بهتر بیماری کرونا کمک کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بشیر خالقی، افزود: حضور سامانه‌های آگاهی بخشی تدابیری هستند که به مدیریت بیماری کرونا کمک کردند، تا جایی که من اطلاع دارم بیش از ۷۰ میلیون نفر از جمعیت کشور هم از همین طریق مورد غربالگری قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه قطعاً اقدامات ما به صورت ۱۰۰ درصدی نمی‌تواند همه چیز را کنترل کند، ادامه داد: در کنار همه اقدامات قطعاً با پیگیری این سامانه‌ها بویژه ۴۰۳۰ است که موارد جدید ابتلاء شناسایی می‌شوند، حضور این سامانه‌ها بسیار کمک کننده است.

خالقی با اشاره به اینکه همبستگی‌ای که امروز شاهد آن هستیم دو ماه پیش کمتر دیده می‌شد، تصریح کرد: اینکه امروز مردم فاصله گذاری اجتماعی، نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت می‌کنند نتیجه همین اطلاع رسانی‌ها است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: امیدواریم بتوانیم با نیت خوب افرادی که در این راستا فعالیت می‌کنند این بیماری را بیشتر مدیریت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که حضور این سامانه را در جلوگیری از حضور غیرضروری مردم در مراکز درمانی را چطور ارزیابی می‌کنید، افزود: در مواردی مردم می‌توانند با استفاده از این سامانه راهنمایی‌های لازم پزشکی را دریافت و از حضور فیزیکی غیرضروری در مراکز بهداشتی و درمانی خودداری کنند و هدف هم همین یعنی کاهش حضور برای قطع زنجیره انتقال انسان به انسان است.

خالقی اضافه کرد: از دست دادن افراد به ویژه کادرهای درمانی و پزشکی به دلیل پایین بودن آگاهی اتفاق افتاد، اما با افزایش آگاهی و استفاده بیشتر از تجهیزات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی این آمار رو به کاهش است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه حضور سامانه‌های غربالگری مدیریت بیماری را قوی‌تر کرد، گفت: غربالگری همین است که بتوانیم بیماران احتمالی را شناسایی کنیم.

وی تصریح کرد: در مورد کرونا ۸۰ درصد افراد بدون علامت خاصی هستند، شخص بدون علامت می‌تواند ناقل بیماری باشد و بدون رعایت فاصله اجتماعی، غربالگری و آگاهی بخشی نمی‌توان آنها را شناسایی کرد.

خالقی در پاسخ به این سوال که تماس تلفنی سامانه ۴۰۳۰ با مردم می‌تواند در افزایش آرامش جامعه تأثیری داشته باشد، تصریح کرد: همین که مردم احساس کنند افرادی وجود دارند که وضعیت آنها را پیگیری می‌کنند و به سلامت آنها اهمیت می‌دهند، قطعاً کمک کننده خواهد بود و به آنها آرامش روانی و روحی می بخشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: