کد خبر: ۱۰۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حسینقلی قوانلو افزود: براساس مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار استان مازندران قیمت انواع نان‌ها ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد و این افزایش قیمت نیز از اول خردادماه در استان اجرایی می شود.

وی ادامه داد: سال ۹۸ مصوبه ملی افزایش قیمت نان در استان‌های دیگر اجرا شده است، سال گذشته در ۲ مرحله قرار بود این افزایش قیمت در مازندران اجرا شود که موضوع افزایش قیمت بنزین و بروز کرونا باعث شد تا این تصمیم در استان به تعویق بیفتد.

رئیس سازمان صنعت مازندران گفت: این تصمیم ستاد تنظیم بازار استان نیز به اتحادیه مورد نظر اعلام شده است و قیمت‌های جدید نیز در اختیار آنها قرار گرفته است تا به خبازان اعلام کنند.  

هم‌اکنون در مازندران، قیمت نان بربری یارانه‌ای و نیمه‌یارانه‌ای به قیمت ۶ و ۱۰ هزار ریال، نان سنگک یارانه‌ای و نیمه‌یارانه‌ای  ۷۵۰۰ و ۱۲ هزار ریال، نان لواش یارانه‌ای و نیمه‌یارانه‌ای ۲۵۰۰ و ۳ هزار ریال و نان تافتون یارانه‌ای و نیمه‌یارانه ای ۴ هزار و ۶ هزار ریال است.  

بنا به اعلام اداره کل غله استان مازندران حدود پنج هزار نانوایی یارانه‌ای و نیمه‌یارانه‌ای در این استان فعالیت می‌کنند.

سرپرست اداره کل غله مازندران نیز گفت: مصوبه ملی پارسال برای افزایش قیمت نان در استان‌های دیگر اجرا شد و اما این مصوبه در مازندران تاکنون به اجرا در نیامده است.  

بهرام نجفی افزود: این در حالیست طی سال‌ها دیگر کالاها و خدمات افزایش قیمت سالیانه داشته‌اند اما نان سال‌هاست به یک قیمت باقی مانده است.  

وی ادامه داد: این عدم افزایش قیمت نان به همراه افزایش هزینه کارگران در نانوایی‌ها فشار مضاعف بر خبازی‌هاست که با اجرای مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار مازندران و اجرای افزایش قیمت نان بخشی از دغدغه‌های این قشر برطرف می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: