کد خبر: ۱۰۹۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
چاپ دوم رمان بلند «کتیبه ژنرال» براساس زندگینامه شهید سردار بی سر مدافع حرم «حاج عبدالله اسکندری» با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش­های دفاع مقدس استان فارس منتشر شد.

رمان «کتیبه جنرال» به چاپ دوم رسید.به گزارش دفاع‌پرس از شیراز، کتاب رمان «کتیبه ژنرال» با محوریت سیره و خاطرات و مبارزات سردار شهید مدافع حرم «حاج عبدالله اسکندی» است که به قلم اکبر صحرایی در دو جلد، توسط نشر شهید «کاظمی» قم منتشر شده که بدون تردید، یکی از رمان های شاخص و درخشان در ساحت ادبیات داستانی انقلاب و دفاع مقدس محسوب می­ شود.

این کتاب با استقبال علاقه مندان با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در قطع رقعی و به تعداد پانصد جلد به چاپ دوم رسیده است.

نویسنده کتاب «اکبرصحرایی» به مدت پنج سال با تحقیق میدانی، مصاحبه با شخصیت‌های گوناگون، سفر، مسافرت  بالاخره رمان ۱۰۰۰ صفحه ای کتیبه ژنرال را در دو جلد تحت عنوان «قصرالدشت و قمحانه» نوشت. رمانی که حوادث بیش از ۶ دهه قبل از انقلاب اسلامی و پس از آن را شامل می شود.

یکی از از ویژگی­های اصلی این رمان، فضا سازی خلاقانه و توصیف ­های زنده و پر کشش این کتاب است. نثر شورمند و شیوا که به تناسب موضوع با طنزی شیرین و هنرمندانه می­ آمیزد بر حلاوت اثر افزوده و این روایت های گرم و صمیمی را جذاب­تر و خواندنی­تر کرده است.

از دیگر ویژگی­های مهم این اثر، دیالوگ­ها با گویش شیرازی است و همچنین اشاره به سنت ها و باورهای استان فارس در پیش از انقلاب است که با زبانی رسا بیان شده است.

کتیبة ژنرال در واقع کتیبة انقلاب است زیرا نویسنده دغدغه مند و توانا در قالب این سردار شهید به روایت حوادث انقلاب از هنگام شکل­گیری نهضت پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم پرداخته است. این حوادث با پرهیز از کلی گویی، به صورت «روایت جزء به جزء و ...» با شخصیت پردازی­ها و تصویرگری­های زیبا و به یاد ماندنی در قالب رمان بیان شده است. کتیبه ژنرال حاصل پنج سال تلاش­های خستگی ناپذیر نویسنده است که از حیث تاریخی، ادبی و فرهنگی اهمیت فراوان دارد.

نویسنده کتاب «اکبرصحرایی» به مدت پنج سال با تحقیق میدانی، مصاحبه با شخصیت‌های گوناگون و سفر و مسافرت و بالاخره رمان ۱۰۰۰ صفحه ای کتیبه ژنرال را در دو جلد تحت عنوان «قصرالدشت و قمحانه» نوشت رمانی که حوادث بیش از ۶ دهه قبل از انقلاب اسلامی و پس از آن را شامل می شود.

سردار شهید «حاج عبدالله اسکندری» در نهایت پس از سال‌ها مبارزه و مجاهدت به آرزوی قلبی‌اش رسید و در دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) در اولین روزهای خردادماه سال ۹۳ به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار