کد خبر: ۱۱۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
«سال گذشته نزدیک به ۷۶ درصد رشد منابع داشته‌ایم که امکان ندارد چنین نرخ رشدی در حوزه منابع قرض‌الحسنه شبکه بانكي رخ داده باشد.» اين را سليمان توكلي، عضو هيئت مديره بانك قرض‌الحسنه مهر ايران مي‌گويد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک مهر ایران، توکلی با اشاره به عملکرد موفق بانک مهرایران در سال ۹۸ ادامه داد: بانك در سال ۹۸ رشد ۷۶ درصدي را تجربه كرد و براي اولين بار در حيات ۱۳ ساله خود ۲ ميليون و ۳۰۰ هزار فقره تسهيلات پرداخت كرده است كه اين موضوع در سيستم بانكي يك ركود محسوب مي شود.
سلیمان توکلی عضو هیات مدیره بانک مهر ايران به اختصار به بررسي عملکرد بانک در سال گذشته و همچنين برنامه هاي بانك در سال جاري براي كاهش تبعات اقتصادي ناشي از شيوع كرونا و تحقق جهش توليد گفت: بانك با بهبود خدمات غير حضوري خود از زمان شيوع بيماري منحوس كرونا تمام تلاش خود را در سال ۹۸ و ابتدايي سال ۹۹ معطوف به حوزه خدمات الكترونيكي كرده و مهم ترين دستاورد آن افتتاح حساب در بستر همراه بانك (روي گوشي مشتريان) مي باشد كه باتوجه به مزيت اين سرويس به هيچ وجه ديگر نياز به حضور مشتريان در بانك نمي باشد و اين خود باعث صرفه جويي در وقت و زمان مشتريان خواهند شد و از طرفي كمك به اين مي شود كه تردد مشتريان به بانك ها كاهش يابد.

حفاظت از مشتریان و کارکنان در برابر کرونا
توکلی در این باره اذعان داشت: بیماری منحوس کرونا متاسفانه در شرايطي رخ داد که در کشور ما به ويژه در دو ماه پاياني سال ۹۸ كسب و كار مردم رونق بيشتري دارد و به تبع آن بانك ها نيز بدنبال بدست آوردن سهم بيشتري از بازار هستند.
بانک قرض الحسنه مهر ایران برای حفظ سلامت جان همکاران و مشتریان در راستای دستور العمل هاي ستاد مقابله با کرونا اتفاقات بهداشتي را براي شعب و ستاد تهيه و در اختيار آنها قرار داده است.
یکی دیگر از اقدامات مهم بانک طرح غربالگری در ستاد مرکزي و شعب استان تهران بود که يك پزشك متخصص در ستاد مركزي مستقر و معاينه همكاران را انجام دادند كه الحمدالله اين طرح باعث شد روحيه همكاران به جهت اهميت به سلامت آنها چند برابر شود. در حال حاضر نيز با افزايش آگاهي مردم تا حدودي مشتريان بيشتر رعايت مسائل بهداشتي را مي كنند.
یادمان نرود یکی از مکان های که بعد از بيمارستانها با مردم ارتباط مستقيم داشته اند بانک مي باشد و بالاي ۵۰ نفر از پرسنل خدوم بانك ها در جهد اقتصادي جان خود را تقديم نموده اند.
از اقدامات موثر بانک در راستای مسئولیت اجتماعی خود ارایه بسته هاي حمايتي به بيمارستان هايي در تهران و رشت مي باشد و همچنين در راستاي سياست ستاد مقابله با کرونا بانک قرض الحسنه مهر ايران نيز نسبت به امهال اقساط قرض الحسنه براي سه ماه اقدام نموده است.

گام های بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای تحقق جهش تولید
با عنایت به نام گذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به «جهش توليد»، بانک در راستاي منويات معظم له برنامه هاي خود را معطوف به رونق کسب و کارهاي خرد مشتريان قرار داده است.
وی اشاره کرد: شرایط کنونی کشور بخاطر تحریم هاي ظالمانه ۴۰ ساله بسيار سخت بوده ولي به دليل منويات مقام معظم رهبري که به دولت هاي منتخب مردم تاكيد بر اقتصاد بدون نفت داشته اند، با وجود كاهش قيمت نفت در كشور الحمدالله رشد و شكوفايي كشورمان را در تمام عرصه ها شاهد هستيم.
امروز کشورهایی که داعیه ترقی اقتصاد خود را به رخ کشورهاي جهان سوم مي کشانند ديديم كه در زمان شيوع بيماري كرونا چگونه عمل كردند و كشور عزيز ما چگونه عمل كرد و امروز در توليد وسايل بهداشتي به مرحله خودكفايي رسيده است.
بانک قرض الحسنه مهرایران از ابتدایی سال جاری تا کنون حدود ۱۳۰ هزار فقره تسهيلات پرداخت کرده است. اين در حالي است که كشور ما در فروردين ماه شرايط عادي را به دليل بيماري كرونا نداشته است اما بانك قرض الحسنه مهر ايران خدمات خود به مشتريان را با تمام توان ارائه نموده است.
در راستای منویات مقام معظم رهبری در بحث جهش تولید بانک براي چندمين سال متوالي قرارداد همکاري خود را با صندوق شکوفايي و نوآوري رياست جمهوري براي ارائه تسهيلات به شرکت هاي دانش بنيان را تمديد كرده است و درسال گذشته تعداد ۶۰۰ فقره تسهيلات پرداخت شده است.

چرا باید بانک قرض الحسنه مهر ایران را انتخاب کنیم
توکلی به مزیت این بانک پرداخت و گفت: بانک مهر ایران تنها بانکي است كه سهامداران آن ۱۰ بانك بزرگ كشور است كه يك نكته قابل اعتماد براي مشتريان مي باشد و تنها بانكي هستيم كه منابعي از طريق حساب قرض الحسنه جاري يا پس انداز جذب مي شود صرف تسهيلات عقد قرض الحسنه مي شود و كارهاي بنگاه داري انجام نمي دهيم.
وی همچنین به این نکته اشاره کردند که در سال ۲۰۱۸ بعنوان بانک برتر جهان اسلام انتخاب شده ایم و در طي اين سالها از سوي موسسه بنكر جزء ده بانك برتر نيز بوده ايم.
توکلی به این مزیت بانک اشاره کردند که در سال ۹۸ با تلاش پرسنل خدوم بانك در سطح شعب دومیليون و سيصد هزار فقره تسهيلات پرداخت شده است كه در نوع خود در شبكه بانكي يك ركود محسوب مي گردد.
این عضو هیات مدیره یکي ديگر از مزيت هاي بانک را وجود نيروي انساني جوان و تحصيل کرده و با دانش بالا و تعصب سازماني دانسته است که جا دارد از زحمات اين عزيزان قدرداني نمايم.
وی همچنین تاکید کرد: تعداد مشتریان بانک به ۹ ميليون نفر و تعداد افرادي که از بانك تسهيلات دريافت نموده اند به هفت ميليون نفر رسيده است.

کارنامه درخشان بانک در سال ۹۸
بانک در بحث مسئولیت اجتماعی خود یک طرح بیمه ايي دارد که انشاالله به زودي مقدمات آن را در سال ۹۹ اجرايي خواهد کرد كه اين طرح براي اولين بار اجرا خواهد شد.
راه اندازی سامانه میعاد و حذف کاغذ از سیستم که یک دستاورد مهم در بانک محسوب مي شود.
بهینه سازی حدود ۲۰۳ شعبه در سطح کشور برای تکریم مشتريان و ارائه خدمت مطلوب به آنان انجام شده است.
از دیگر موفقیت های بانک درسال ۹۸ که می توان به آن اشاره کرد، راه اندازي سامانه ارسال کارت هديه در بستر موبايل بانك است كه اين هم در نوع خود يك دستاورد مهم در شبكه بانكي محسوب مي گردد.
وی همچنین به راه اندازی دیتا سنتر پشتيبان بانک اشاره کرد که بخش اعظمي از کارهاي آن توسط پرسنل بانك انجام شده و قابليت آن را دارد كه در زمان رخ دادن مشكل سيستم ديتا سنتر فعال شده و به هيچ وجه خللي در انجام خدمات بانك ايجاد نخواهد شد.
این عضو هیات مدیره اشاره کرد: یکي از افتخارات بزرگ بانک نسبت مطالبات به تسهيلات مي باشد که در حال حاضر زير يك درصد است كه اين نسبت در جهان نيز يك ركود محسوب مي شود.
وی به این نکته تاکید کرد که در شفافیت مالي بحث كفايت سرمايه در بانك بسيار مهم است كه طبق كميته بال اين نسبت بايستي بالاي ۸ درصد باشد كه در بانك قرض الحسنه بالاي ۱۸ درصد است.
وی همچنین خاطرنشان کرد که بانک قرض الحسنه مهر ایرانیکي از بانكهايي مي باشد امكان خريد سهام از طريق سايت بانك خود را براي مشتريان فراهم نموده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: