کد خبر: ۱۱۰۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
حجت الاسلام رفیعی:
قم - عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: جوانان باید با محتوا و پیام‌های داستان‌های قرآنی آشنا شوند و آن را در زندگی خود به کار بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از ظهر سه‌شنبه در برنامه تفسیر سوره انبیا که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با بیان اینکه آیه ۸۱ سوره انبیا در مورد حضرت سلیمان (ع) است، افزود: حضرت سلیمان (ع) فرزند حضرت داوود (ع) است که از جانب خداوند به پیامبری مبعوث شدند.

وی با بیان اینکه حضرت سلیمان (ع) از ۱۳ سالگی به پیامبری مبعوث شد، افزود: ایشان به مدت ۴۰ سال پیامبر بوده است.

این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص معجزات حضرت سلیمان (ع) اظهار کرد: قرآن کریم از سه معجزه شاخص و کلیدی حضرت سلیمان (ع) سخن گفته است که یکی از معجزات مسخر کردن باد و تند باد توسط حضرت بود چراکه تند باد به عنوان یک مرکب در اختیار حضرت سلیمان (ع) قرار داشت.

وی بیان کرد: معجزه دوم، در اختیار داشتن اجنه بود که قدرت بسیار زیادی داشتند و معجزه سوم نیز جاری ساختن چشمه مس بدون استخراج بود.

حجت الاسلام رفیعی در ادامه سخنان خود بر آشنایی جوانان با قصه‌های قرآنی تأکید کرد و گفت: جوانان باید محتوای قصص و پیام‌های داستان‌های قرآن را در زندگی خود به کار گیرند.

وی با اشاره به امکان ورود خرافات در قصص انبیا افزود: عده‌ای به دنبال جزئیات قصص هستند در حالی‌که قرآن کریم با نقل کلیات به دنبال انتقال مفاهیم و مضامین است.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: درسی که از داستان حضرت سلیمان (ع) می‌توان گرفت این است که نباید به ثروت مغرور شویم و همواره باید عبد شاکر بوده و به فقرا کمک کنیم چراکه خداوند قادر مطلق بوده و نباید از عنایت و کرامت خداوند ناامید شد.

وی با اشاره به ضرورت توجه مدیر هر مجموعه به زیردستان به منظور جلوگیری از فساد اقتصادی، رشوه و غیره افزود: استانداران، شهرداران، مدیران شهر و مسئولان باید به درستی با مشکلات زیردستان برخورد کنند و کشور نباید آلوده به رشوه شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: