کد خبر: ۱۱۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
با ثبت ۳۳۰ مورد جدید ابتلا در شبانه‌روز گذشته؛
شمار مبتلایان به کرونا در افغانستان با ثبت ۳۳۰ مورد جدید طی شبانه‌روز گذشته به ۳۲۲۴ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، وزارت بهداشت افغانستان امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: طی شبانه‌روز گذشته با ثبت ۳۳۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا (کووید -۱۹) در کشور آمار کل مبتلایان به ۳ هزار و ۲۲۴ نفر رسیده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت بهداشت افغانستان در این خصوص آمده است: طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ نفر در هرات، ۴۵ نفر در کابل، ۴۱ فرد در قندهار، ۳۸ تَن در بلخ، ۲۶ نفر در پکتیا، ۱۳ تن در ننگرهار، ۱۲ تن در پنجشیر، ۱۱ نفر در لغمان، ۱۱ تن در تخار، ۱۰ نفر در لوگر، ۱۰ تن در سمنگان، ۹ تن در پکتیکا، ۷ نفر در پروان، ۶ نفر در فاریاب، ۵ تن در غزنی، ۵ نفر در قندوز، ۵ نفر در کنر، ۴ تن در کاپیسا، ۴ نفر در میدان وردک، ۳ تن در بدخشان، ۳ نفر در زابل، ۲ تن در فراه و یک نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وزارت بهداشت افغانستان در ادامه می افزاید: تاکنون ۹۵ نفر نیز بر اثر کرونا در افغانستان جان خود را از دست داده و ۴۲۱ بیمار نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌ اند.

گفتنی است کووید -۱۹ که برای نخستین بار در دسامبر سال گذشته در شهر ووهان مرکز استان هوبی چین مشاهده شد، در بیش از ۲۰۰ کشور گسترش یافته و به یک بیماری همه گیر جهانی تبدیل شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: