کد خبر: ۱۱۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
بسته اخبار حوادث هفدهم اردیبهشت ماه ۹۹؛
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ درخواست اعسار زن اسیدپاش/ ۱۳ سال بلاتکلیفی در زندان/ شکار مار‌های سمی در «پاتوق‌های سیاه»/ زورگیری از شهروندان تهرانی با سلاح سرد/ باجناق کینه جو نقشه سرقت را طراحی کرد/ آزارگر زنان تنها در غرب تهران دستگیر شد/ دستگیری ۲سارق مسلح طلافروشی/ دستگیری قاتل جوان شاهرودی پس از ۳ سال اختفا
تابناک اجتماعیبه گزارش «تابناک»؛ مهم‌ترین اخبار حوادث و توصیه پلیسی امروز (چهارشنبه هفدهم اردیبهشت ماه سال ۹۹) را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.
 
 
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»
 
شمار مبتلایان از ۱۰۱ هزار تن عبور کرد. بیشتر بخوانید

درخواست اعسار زن اسیدپاش
 
زن جوان به اتهام اسیدپاشی روی صورت خواهرشوهرش به ۱۰ سال حبس و پرداخت دیه محکوم شد. بیشتر بخوانید

۱۳ سال بلاتکلیفی در زندان
 
مرد زندانی که از ۱۳ سال قبل به اتهام قتل شبه عمد محکوم به پرداخت دیه شده است از قضات دادگاه تقاضای اعسار کرد. بیشتر بخوانید

شکار مار‌های سمی در «پاتوق‌های سیاه»
 
پلیس مشهد در چند عملیات ضربتی تعداد زیادی از تبهکاران و سارقان را از لانه‌های مخفی بیرون کشید. بیشتر بخوانید

زورگیری از شهروندان تهرانی با سلاح سرد
 
رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی از دستگیری ۲ سارق خبر داد. بیشتر بخوانید

باجناق کینه جو نقشه سرقت را طراحی کرد
 
با دستگیری مالک خودرو، سارقان منزل بعنف تبعه افغانی شناسایی شدند. بیشتر بخوانید

آزارگر زنان تنها در غرب تهران دستگیر شد
 
مردی که در پوشش مسافربر اقدام به آزار و اذیت مسافران خانم و سرقت از آنان می‌کرد، دستگیر شد. بیشتر بخوانید

دستگیری ۲سارق مسلح طلافروشی
 
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری دو سارق مسلح طلافروشی در پایتخت خبر داد. بیشتر بخوانید

دستگیری قاتل جوان شاهرودی پس از ۳ سال اختفا
 
فرمانده انتظامی شاهرود از دستگیری قاتل جوان پس از سه سال اختفا در تهران خبر داد. بیشتر بخوانید
 
توصیه پلیسی:

اعتیاد اینترنتی فرزندانمان را جدی بگیریم

همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و به‌دنبال آن تعطیلی مدارس و در خانه ماندن دانش‌آموزان، مسئولان آموزش و پرورش بر آموزش از راه دور و آنلاین تأکید داشتند بنابراین شاهد افزایش استفاده از اینترنت و فضای مجازی از سوی دانش‌آموزان بودیم، اما تبعات این استفاده اینترنتی علاوه بر آسیب‌های جسمانی می‌تواند آسیب‌های روانی نیز در پی داشته باشد که اعتیاد اینترنتی یکی از آسیب‌های روانی این امر است.
 
نبود کنترل زمان حضور در فضای مجازی، بی توجهی به گذر زمان، تمایل و علاقه شدید به چت و بازی‌های آنلاین، پناه بردن به اینترنت در هنگام بروز مشکلات، بروز احساسات چندگانه، استرس و اضطراب و... از نشانه‌های اعتیاد اینترنتی است. زمانی که کودکان ما دو یا سه مورد از این علائم را از خود بروز دهند در آستانه اعتیاد اینترنتی قرارگرفته‌اند، بنابراین داشتن برنامه‌ای برای محدودسازی استفاده آن‌ها از اینترنت یک ضرورت است.
 
آموزش از راه دور و آنلاین نباید به‌گونه‌ای باشد که تمام‌وقت دانش‌آموزان در فضای مجازی بگذرد، ازاین‌رو هم معلمان و هم خانواده‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند که این آموزش باید محدود به زمان مشخصی باشد، تا دانش‌آموزان باقی وقت خود را در فضای حقیقی بگذرانند و به اموری بپردازند که ارتباطی با فضای مجازی نداشته باشد.
 
به‌عنوان مثال ارسال سؤالات و پاسخ آن‌ها نباید کاملاً آنلاین باشد، بلکه می‌توان سؤالات را برای آن‌ها ارسال کرد و جواب را در قالب تصویر پاسخ داده شده روی برگه با خط خود دانش‌آموز درخواست کرد. این امر می‌تواند زمان استفاده کودکان از اینترنت را کاهش دهد. در این دوران نباید با توجه به کرونا اعتیاد اینترنتی در دانش‌آموزان را نادیده گرفت، چراکه گرفتاری دانش‌آموزان به اعتیاد اینترنتی می‌تواند در آینده مشکلات جدی برای والدین، سیستم آموزش و جامعه به باور آورد.
 
 
اخبار حوادث را در تابناک اجتماعی بخوانید
 
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار