کد خبر: ۱۱۰۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از دستگیری مجرم سایبری که با راه‌اندازی یک کانال تلگرامی اقدام به انتشار مطالب خلاف واقع علیه مسئولان استانی در فضای مجازی می‌‌کرد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از پایگاه خبری پلیس، احسان آنقی اظهار کرد: طی رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان، کانالی که درباره انتشار مطالبی خلاف واقع سعی در تخریب مسئولین استان را داشت در شبکه اجتماعی تلگرام شناسایی شد.

وی ادامه داد: کارشناسان این پلیس با تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و با بررسی اطلاعاتی و تخصصی، مدیر کانال را شناسایی کردند و با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی، این فرد دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس فتا استان انتقال شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان داشت: در مراحل بازجویی‌های تخصصی پلیس، فرد دستگیر شده با مشاهده شواهد و مدارک موجود به جرم و انتشار مطالب در این کانال تلگرامی اعتراف کرد و با تکمیل تحقیقات پلیس به مرجع قضائی معرفی شد.

آنقی با اشاره به جرم بودن انتشار اکاذیب و مطالب خلاف واقع در فضای مجازی گفت: بر اساس قانون هر کس نسبت به انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی یا علیه مقامات رسمی به‌وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، مرتکب جرم شده و برابر قانون مجازات اسلامی با ایشان برخورد خواهد شد.

وی به مجرمان فضای مجازی هشدار داد: تیم رصد و پایش پلیس فتا به‌صورت تمام‌وقت، مقتدرانه در برابر مجرمان سایبری ایستاده و با اشرافیت کامل به‌صورت شبانه‌روز، اقدام به رصد فضای مجازی برای برقراری امنیت سایبری کاربران خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در پایان بیان داشت‌: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند، همچنین شماره تماس 69 - 08621826068 به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سؤالات شهروندان در حوزه سایبر است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار