کد خبر: ۱۱۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
شمار مبتلایان به کروناویروس در جهان از مرز 4 میلیون نفر عبور کرده و آمار قربانیان همچنان رو به افزایش است.

به گزارش خبرآنلاین، در 24 ساعت گذشته کشورهای آمریکا با 11,445، روسیه با 10,81، انگلیس با 3,896 اسپانیا با 2,666 و هند با 2,826 مورد به ترتیب بیشترین شمار مبتلایان جدید به کرونا ویروس را داشته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

آمریکا

در تازه ترین تحولات در آمریکا  یک منبع دیپلماتیک در شورای امنیت گفت، ایالات متحده از رای گیری درباره قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل که روی مبارزه جهانی علیه پاندمی ویروس کرونا متمرکز بود، ممانعت کرد. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این منبع مطلع گفت: ایالات متحده بدون توضیح دلایل پشت این اقدام، فرایند را مختل کرده است.

پیش‌نویس این قطعنامه که از سوی فرانسه و تونس آماده شد، تحت فرایندی قرار داشت که طبق آن این سند در میان اعضای شورای امنیت بررسی شده و ضرب الاجلی برای اعلام مخالفت و ارائه اصلاحات در نظر گرفته می‌شود. در صورت عدم مخالفت، این پیش‌نویس نهایی و به رای گذاشته می‌شود.

در خبری دیگر و در ادامه اظهارات عجیب دونالد ترامپ وی  در دیدار با اعضای جمهوری‌خواه کنگره در کاخ سفید گفت: کروناویروس بدون واکسن هم می‌رود. به نوشته روزنامه گاردین، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا همچنین تعداد تلفات را بیش از ۹۵ هزار تن برآورد کرد وگفت انتظار دارد تلفات کرونا ویروس در آمریکا ۹۵ هزار تن یا بیشتر شود.این اظهارات در حالی مطرح شد که تست کرونای دبیر مطبوعاتی مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا هم مثبت شده است.

سخنان ترامپ در جمع قانونگذاران جمهوری‌خواه همچنین در شرایطی بیان شد که آمریکا هفته سختی را پشت سر گذاشته و نرخ بیکاری از ۳.۵ درصد فوریه به ۱۴.۷ درصد رشد یافته است و ۲۰ میلیون تن مشاغل خودشان را در ماه آوریل از دست داده‌اند.

اخباری از ابتلای کیتی میلر، دبیر مطبوعاتی مایک پنس که اخیر تست او منفی شده بود، بار دیگر خطر شیوع ویروس در حلقه داخلی کاخ سفید را گوشزد کرد. کیتی میلر همسر استیو میلر، مشاور مهاجرتی و سخنران نویس کاخ سفید است. پنجشنبه گذشته هم تست یکی از پیشخدمت‌های شخصی ترامپ مثبت شد.

با ثبت565 مورد فوت دیگر شمار کلی جان باختگان در این کشور به 79,180 تن رسیده است و آمار کلی مبتلایان نیز از مرز 1,332,442 تن عبور کرده است.

انگلیس

بر اساس وبسایت ورد اُمیترز،  طی 24 ساعت گذشته 346 نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور جان باخته‌اند.

با احتساب موارد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) در انگلیس طی 24 ساعت گذشته، آمار کلی قربانیان ویروس کرونا در این کشور اکنون به بیش از 31500 نفر رسیده است.

لازم به ذکر است که آماری که وزارت بهداشت انگلیس به‌عنوان آمار رسمی مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در این کشور منتشر می‌کند، در واقع آمار مبتلایان فوت‌شده در بیمارستان‌ها است و به همین دلیل آمار واقعی مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در انگلیس بسیار بیشتر از رقم اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت این کشور برآورد می‌شود.

 در خبری دیگر و به گزارش گاردین، گزارش های منتشر شده نشان می دهد انگلیس قصد دارد قرنطینه اجباری 14 روزه ای را برای مسافران بین المللی که قصد ورود به خاک این کشور دارند، اعمال کند.بر اساس این گزارش، تصمیم دولت انگلیس برای وضع قرنطینه 14 روزه علیه مسافران بین المللی در شرایطی است که فشار زیادی بر دولت بوریس جانسون وارد می شود تا تدابیر محدودکننده و قرنطینه ای را کاهش دهد.


روسیه

در روسیه در حالی‌که تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا به ۱۹۸ هزار و ۶۷۶ نفر افزایش یافته، ولی موارد بهبودی نیز به‌سرعت در حال رشد است و تاکنون به ۳۲ هزار نفر رسیده و فقط ۱۸۲۷ بیمار جان خود را از دست دادند.

به گزارش تاس، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه امروز، شنبه گزارش داد که طی 24 ساعت گذشته در این کشور 10 هزار و 817 بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در 84 منطقه از روسیه شناسایی شدند.

از این تعداد ، 40.7 درصد علائم بالینی بیماری را نشان ندادند. 104 مورد فوت ناشی از کرونا در روسیه ثبت شده است و 5 هزار و 308 بیمار هم به طور کامل بهبود یافته‌اند.

بر اساس این اطلاعات، بیشترین تعداد موارد جدید در شهر مسکو و 5 هزار و 667 مشاهده شده، سپس از آن، منطقه مسکو (1075 مورد) و شهر سن پترزبورگ (425 نفر) قرار دارند.

بدین ترتیب در مجموع ، در حال حاضر در روسیه 198 هزار و 676 مورد آلودگی به ویروس کرونا در 85 منطقه از این کشور مشاهده شده است. در کل دوره شیوع این بیماری، 1827 مرگ ناشی از کرونا ثبت شد و 31 هزار و 916 نفر هم بهبود یافته‌اند.

در همین رابطه، "آناستازیا راکووا" معاون توسعه شهرداری پایتخت روسیه امروز اعلام کرد که تنها طی یک روز در شهر مسکو ، 2520 بیمار مبتلا به ویروس کروناُ پس از طی مراحل درمان بهبود یافتند.

وی توضیح داد: تعداد افراد بهبود یافته در روزهای اخیر به سرعت در حال افزایش است. طی روز گذشته در مسکو پس از پشت سر گذاشتن دوره معالجه ، تعداد افراد بهبود یافته نسبت به روز قبل دو برابر، یعنی 2 هزار و 529 نفر، شده که این رقم یک رکورد است و بدین ترتیب تعداد کل افرادی که در پایتخت از این عفونت بهبود یافته‌اند، به 12 هزار و 779 نفر رسیده است.


اسپانیا

وزارت بهداشت اسپانیا از مرگ 179 بیمار مبتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته در این کشور خبر داد.مجموع جانباختگان بر اثر ابتلا به کرونا در اسپانیا اکنون به 26,478 نفر رسیده است.همچنین در شبانه روز گذشته 2,666 مورد جدید ابتلای به ویروس کرونا در اسپانیا به ثبت رسیده که با احتساب آن، شمار کل مبتلایان به 262,783 نفر رسیده است. اسپانیا پس از آمریکا بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا را دارد.

لازم به ذکر است که اسپانیا حذف محدودیت‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا را شروع کرده است. مردم حالا می‌توانند از خانه بیرون بیایند و ورزش کنند. کسب و کارهای کوچک هم اجازه فعالیت دارند. اما قوانین همچنان سختگیرانه است. با این وجود این نگرانی وجود دارد که عده ای قوانین را رعایت نکنند.

هند

این کشور نیز در روزهای اخیر شاهد میزان افزایش مبتلایان بوده است. در 24 ساعت گذشته 106 تن در این کشور جان باخته اند تا شمار کلی فوت شدگان به عدد 2,089 برسد. شمار کلی مبتلایان نیز به عدد 62,769 رسیده است.

در چند روز اخیر نیز خبرهایی منتشر شد که موسسه تکنولوژی شیمیایی هند در شهر حیدرآباد توانسته است مواد اولیه سازنده داروی "رمدیسویر" را با موفقیت ترکیب کرده و برای ساخت واکسن کرونا اقدام کند.داروی "رمدیسویر" اولین واکسنی است که توسط شرکت آمریکایی " گیلید ساینسز" تولید شده و به عنوان درمان بیماری کرونا در موارد اضطراری در این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

با توجه به آزمایشات بالینی در آمریکا، زمانی که داروی "رمدیسویر" به صورت واکسن در رگ فرد بیمار تزریق می‌شود، به بهبودی او در مدت ۱۱ روز کمک می‌کند. در حالی که سایر بیماران کرونایی که از داروهای دیگر استفاده می‌کنند، به مدت ۱۵ روز بهبود می‌یابند. 

ایران

اما در ایران جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین اخبار گفت: از دیروز تا امروز ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۵۲۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.وی با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۰۶۲۲۰ نفر رسیده، اظهار کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

 وی افزود: مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۵۸۹ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۸۵۰۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

 وی گفت: ۲۶۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۵۷۳ هزار و ۲۲۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

310311

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار