کد خبر: ۱۱۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
دولت انگلیس پس از یک ماه توصیه به قرنطینه کامل، روز یکشنبه (۲۱ اردیبهشت) ناگزیر به کاهش سطح قرنطینه شد و به شهروندان توصیه کرد که ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، نسبت به شیوع ویروس کرونا (کووید-۱۹) هوشیار باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس ساعاتی پیش از ارائه برنامه دولت برای عبور از شرایط قرنطینه، دستورالعمل جدیدی را در اوضاع کرونا منتشر کرد.

براساس این دستورالعمل، بخش اصلی شعار دولت درباره ضرورت خانه ماندن شهروندان حذف و با لحن نرم‌تری توصیه شده که افراد تا حد امکان در خانه مانده و دورکاری کنند. دولت همچنین توصیه کرده که شهروندان تا حد امکان با افراد دیگر تماسی نداشته و فاصله اجتماعی دو متر را رعایت کنند.

به این ترتیب لندن از مسئولیت توصیه به خانه ماندن شهروندان، که در این مدت فشار اقتصادی زیادی را به کشور وارد کرد به شکل زیرکانه‌ای شانه خالی کرده و آن را به بخش اقتصادی واگذار کرده است.

این در حالی است که اعتراض‌های داخلی به ویژه از سوی اعضای ارشد حزب حاکم محافظه کار برای رفع تسهیل در قرنطینه بالا گرفته است.

بیشتر محافظه‌کاران معتقدند که اقتصاد انگلیس تاب تحمل شرایط قرنطینه را برای دوره نامحدود ندارد و زمانی می‌رسد که اقتصاد، مهم‌تر از مهار کرونا خواهد شد.

از سویی نتیجه ارزیابی‌ها و برآورد بیشتر موسسه‌های داده‌پژوه در انگلیس نشان می‌دهد؛ اقتصاد این کشور ضمن از دست دادن یک سوم قدرت خود در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، بیشترین میزان کسری بودجه را پس از پایان جنگ جهانی دوم تجربه خواهد کرد.

نهاد ناظر بر عملکرد مالی انگلیس موسوم به «دفتر مسوول بودجه» سه‌شنبه (۲۶ فروردین) در گزارشی پیش‌بینی کرد، ۳۵ درصد رشد اقتصادی این کشور تا ژوئن (خرداد/تیر) امسال سقوط خواهد کرد.

میزان استغراض دولت انگلیس نیز از ۲۱۸ میلیارد به ۲۷۳ میلیارد پوند (۱۴ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور) خواهد رسید که بیشترین میزان کسری بودجه پس از پایان جنگ جهانی دوم به شمار می‌رود.

در همین پیوند، وزارت دارایی انگلیس چندی پیش گزارش داد که برای تامین و پرداخت بدهی‌های سرسام‌آور ناشی از بحران شیوع کرونا به فروش اوراق قرضه به ارزش ۲۲۵ میلیارد پوند متوسل شده است.

همزمان با این تحولات سران دولت‌های محلی (اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) تصمیم دولت لندن را به باد انتقاد گرفته و نسبت به موج دوم شیوع کرونا در کشور هشدار دادند. نیکلا استرجن سروزیر اسکاتلند تاکید کرد که سطح قرنطینه در این کشور تغییری نخواهد کرد.

سخنگوی نخست وزیری انگلیس پیشتر اعلام کرده بود که ممکن است دولت‌های محلی سرعت متفاوتی را در خصوص آسان کردن محدودیت‌های قرنطینه دنبال کنند.

بوریس جانسون قرار است تا ساعاتی دیگر، آنچه برنامه پنج‌گانه دولت برای کاهش محدودیت‌ها خوانده شده را تشریح کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار