کد خبر: ۱۱۱۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
علی رغم ادعای فدراسیون فوتبال و برخلاف تصورات رایج، قرارداداسکوچیچ سرمربی تیم ملی به یورو منعقد شده و هنگام پرداخت، به حساب این مربی ریال واریز خواهد شد

علی رغم ادعای فدراسیون فوتبال و برخلاف تصورات رایج، قرارداداسکوچیچ سرمربی تیم ملی به یورو منعقد شده و هنگام پرداخت، به حساب این مربی ریال واریز خواهد شد

جزئیات قرارداد اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال

قرارداد دراگان اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال مانند قرارداد سایر مربیان از جمله ویلموتس و کارلوس کی‌روش دارای ابهام زیادی است. بعد از گذشت چندین ماه از از این همکاری، اکنون مشخص شده ادعای ریالی بودن قرارداد این مربی واقعیت ندارد چرا که قرارداد به یورو منعقد شده و بر اساس ارزش روز یورو در بازار ایران، به این مربی پول پرداخته می‌شود.

به گفته صادق درودگر، دستمزد اسکوچیچ برای هر سال مبلغی در حدود ۲۰۰ هزار یورو است که این قرارداد در بهمن ماه منعقد شده و از آن زمان تاکنون، یورو چند هزار تومان در بازار افزایش یافته و فدراسیون مجبور است هنگام پرداخت، ارزش یورو بر اساس اعلام بانک مرکزی در هر روز را معیار محاسبه و تبدیل یورو به ریال قرارداد دهد.

با توجه به این موضوع، ادعای فدراسیون فوتبال مبنی بر ریالی بودن دستمزد این مربی زیر سوال می‌رود چرا که دستمزد سرمربی تیم ملی با توجه به صعودی بودن ارزش یورو در ایران، به طور مرتب شامل افزایش قیمت می‌شود و ممکن است قرارداد ۲۰۰ هزار یورویی به علت بازار حبابی ایران و در شرایط که ارزهای خارجی دارای ثبات نیستند، در تبدیل به ریال، افزایش یابد.

* افزایش تعهدات فدراسیون به اسکوچیچ بعد از ۳ ماه

فدراسیون فوتبال برای افزایش قیمت ارز در بازار ایران، معیار ۳۵ درصد افزایش قیمت در هر سال را قرار داده است. دستمزد حدودا ۲۰۰ هزار یورویی اسکوچیچ در بهمن ماه با قیمت هر یورو ۱۵ هزار تومان که توسط بانک ملی اعلام می‌شود، محاسبه شده است.

اکنون و بعد از گذشت سه ماه از ثبت این قرارداد، هر یورو طبق اعلام بانک مرکزی ۱۷ هزار تومان است که در تبدیل یورو به ریال، موجب افزایش تعهدات فدراسیون فوتبال به اسکوچیچ می‌شود.

البته فدراسیون به علت مشکلاتش برای تهیه ارزهای خارجی، این دستمزد را به صورت ریالی به حساب سرمربی تیم ملی واریز می‌کند تا او مجددا برای انتقال این پول از ایران به خارج از کشور، ناچار به تبدیل ریال به ارزهای خارجی باشد.

ابراهیم شکوری، دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال چند روز قبل ادعا کرد که الحاقیه‌ای به قرارداد اسکوچیچ اضافه شده تا دستمزد این سرمربی از محل پاداش‌ها و حقوق فدراسیون در فیفا پرداخت شود اما فدراسیون فوتبال این موضوع را تکذیب کرده است.

البته تکذیب فدراسیون فوتبال کاملا هوشمندانه به نظر می‌رسد چون اگر دستمزد اسکوچیچ به صورت یورو منعقد شده باشد، می‌توان با ارسال قرارداد به فیفا، اگر پولی وجود داشته باشد، از این طریق دستمزد اسکوچیچ را پرداخت کرد و دیگر نیازی به الحاقیه هم نخواهد بود.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isna.ir


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار