کد خبر: ۱۱۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
معاون سیاسی استانداری مرکزی:
اراک- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بر توانمندسازی دفاتر تسهیل‌گری در مناطق حاشیه‌نشین این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز اکرمی روز دوشنبه در نشست کار گروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: حاشیه‌نشینی یک عارضه است و با وجود پذیرش این قضیه، اما قدم‌ها و اقدامات با پذیرش ذهنی این واقعیت هم‌خوانی ندارد و با سخنرانی این مساله حل نمی‌شود، بلکه در زمینه حاشیه‌نشینی چند اقدام مشخص باید توسط متولیان انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: راه و شهرسازی و شهرداری‌ها متولی تولید حاشیه‌نشینی هستند یعنی طی سال‌های گذشته به وظایف خود در این حوزه عمل نکردند.

اکرمی گفت: در گام نخست باید معضل حاشیه نشینی در تمامی شهرستان‌های استان متوقف شود و راه و شهر سازی و شهرداری در این حوزه چاره اندیشی کنند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی همانند تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد، شهرداری، راه و شهرسازی با ایجاد ستاد بازآفرینی، استانداری با ایجاد دفاتر تسهیلگری و… در حوزه حاشیه نشینی اقدامات مختلفی انجام می‌دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: اعتبار ناچیز حاشیه نشینی باید به طور متمرکز و جامع هزینه شود و نباید هرکسی کار خود را انجام دهد و باید در ایجاد دفاتر تسهیل‌گری تلاش کرد.

اکرمی با اشاره به تاکید نقش دفاتر تسهیل‌گری گفت: ۷۰ تا ۸۰ درصد مشکلات حاشیه شهرها در کل کشور مشترک است و نقش دفاتر تسهیلگری، مجری‌گری نیست و تنها تسهیل‌گر اقدامات و فعالیت‌ها هستند، از این رو چنانچه شاهد مشکلاتی در این حوزه هستیم ضعف و کاستی از دستگاه‌های اجرایی است.

وی تاکید کرد: کار دفاتر تسهیل‌گری توانمندسازی است و صرفاً به معنای برگزاری کلاس نیست و باید با مشارکت اجتماعی مردم و تعامل و مساعدت دستگاه‌های اجرایی، آسیب‌ها و ناهنجاری‌های مناطق حاشیه‌نشین را رفع کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار