کد خبر: ۱۱۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸
در گفتگوی ویدئوکنفرانسی وزرای بهداشت دو کشور مطرح شد؛
وزرای بهداشت ایران روسیه، در چارچوب مذاکرات رؤسای جمهور ایران و روسیه و تاکید آنان برای همکاری‌های دو کشور در مبارزه با کووید ۱۹، به صورت ویدئوکنفرانسی گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید نمکی، وزیر بهداشت کشورمان در گفتگوی ویدئوکنفرانسی با وزیر بهداشت کشور روسیه، ضمن تبریک انتصاب «میخائیل موراشکو» به سمت وزیر بهداشت روسیه از ارسال کمک‌های این کشور قدردانی کرده و افزود: لازم است همکاری‌ها و تبادل تجربیات ایران و روسیه در مبارزه با ویروس کرونا و نیز با تلاش بیشتر کشورهای منطقه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تبادلات تجاری فی مابین، بیش از گذشته گسترش یابد.

وی با اشاره به ضرورت همکاری‌های دو کشور در زمینه مبارزه با کووید ۱۹ و حمایت از سازمان جهانی بهداشت، اقدامات جمهوری اسلامی ایران در چارچوب بسیج ملی مبارزه با کرونا، فاصله گذاری اجتماعی و سپس بازگشایی تدریجی کسب و کارها در چارچوب ابتکار فاصله گذازی هوشمند را تشریح کرده و این اقدامات را زمینه ساز کاهش بار بیماری و مرگ و میر در ایران، دانست.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال‌های اخیر روابط خوبی بین وزارت بهداشت ایران و روسیه برقرار بوده، بر تلاش در راستای گسترش روابط و همکاری‌های همه جانبه به ویژه در زمینه‌های تحقیقاتی و پزشکی و همچنین، انتقال تجربیات دو کشور تاکید کرد.

در این گفتگو، دکتر «میخائیل موراشکو» وزیر بهداشت روسیه، نیز اقدامات بهداشتی و درمانی روسیه به ویژه کنترل مرزها، تجهیز بیمارستان‌ها، تدوین و ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی و درمانی به عموم مردم، پرسنل و مراکز و مؤسسات و نیز اقدامات درمانی را تشریح کرده و اذعان داشت، محدودیت‌های فیزیکی اعمال شده، آثار اقتصادی را به همراه داشته است.

وی در ادامه روابط استراتژیک ایران و روسیه را بسیار خوب بیان کرد و بر توسعه مناسبات و همکاری‌های متقابل در زمینه‌های مختلف بهداشتی و تحقیقاتی به ویژه دارو و واکسن، تاکید کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار