کد خبر: ۱۱۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
فرماندار اردکان با اشاره به نقش معادن در تأمین مواد اولیه صنایع و چرخه تولید، گفت: خسارات فعالیت معادن به زیرساخت‌ها و محیط‌زیست شهرستان اردکان پیگیری و مطالبه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، بهروز شهابی زاد در نشست بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با معادن با اشاره به وجود تعداد زیادی از معادن در شهرستان اردکان، گفت: این معادن مواد اولیه بسیاری از صنایع را تأمین می‌کنند که وجود و فعالیت این معادن برای چرخه تولید لازم است.

فرماندار اردکان بابیان اینکه در جهت شناسایی این معادن کارگروهی در شهرستان متشکل از دستگاه‌های مرتبط با معادن تشکیل‌شده است، افزود: معادن موظف هستند تعهدات خود را مانند راه دسترسی و آسیب‌هایی که به محیط‌زیست و منابع طبیعی وارد می‌کنند را جبران کنند.

وی اظهار داشت: در برخی موارد، فعالیت معادن به‌خصوص معادن کوچک، موجب تخریب دراواسیون جاده‌های دسترسی، از بین رفتن پوشش گیاهی و منابع طبیعی، خسارت به محیط‌زیست و‌... شده است و در سیل اخیر در شهرستان، تبعات این اقدامات غیرقانونی مشخص شد.

شهابی زاد ضمن تأکید بر این مطلب که خسارات فعالیت معادن به زیرساخت‌ها و محیط‌زیست پیگیری می‌شود، گفت: در مرحله اول، لیست این معادن استخراج‌شده و الزامات فعالیت و خسارات واردشده، طی جلساتی به معدن داران اعلام می‌شود تا نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنند و اگر آسیب‌رسانی معادن ادامه یابد، با همکاری دستگاه قضایی برخورد لازم را انجام می‌دهیم.

وی در پایان اظهار داشت: تحقیقات دانشگاهی نشان می‌دهد که یکی از منابع آلودگی، همین معادن ‌و تردد در مسیرهای خاکی، یکی از منابع مهم ایجاد ذرات PM2.5 است لذا چنانچه معدنی برای شهر آسیبی داشته باشد برخورد قانونی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ 90010

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار