کد خبر: ۱۱۲۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
استاندار گلستان خبرداد:
ایسنا/گلستان استاندار گلستان با اشاره به روند بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل، اظهار کرد: تلاش داریم تا پایان خردادماه عملیات اجرایی همه ۷۵۰۰ واحد احداثی در مناطق سیل‌زده را به اتمام رسانیم.

هادی حق‌شناس در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل استان اظهار کرد: عملیات نوسازی واحدهای تعمیری در سال گذشته خاتمه یافت و تاکنون عملیات ساخت بیش از ۹۰ درصد واحدهای مسکونی سیل‌زدگان نیز پایان‌یافته است.

وی بابیان اینکه تمامی مدارس تعمیری در سال گذشته نوسازی شده‌اند، افزود: از ۲۴ مدرسه احداثی، ۲۰ مدرسه تا پایان مردادماه و قبلاً شروع سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری خواهد رسید و عملیات ساخت ۴ مدرسه نیز تا پایان سال به اتمام می‌رسد و در مجموع برای احداث این ۲۴ مدرسه از منابع مختلف قریب به ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

استاندار گلستان یادآور شد: تاکنون ۱۰۹ میلیارد تومان غرامت در بخش کشاورزی پرداخت شده که در این میان برخی صد درصد خسارت خود را دریافت کرده‌اند و برای پرداخت خسارت باقی کشاورزان منتظر ابلاغ اعتبار هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری گلستان، حق‌شناس بیان کرد: تلاش دستگاه‌های اجرایی و همراهی بانک‌ها در زمینه بازسازی و نوسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل قابل تقدیر است و امیدواریم با بهره برادری از سدهای استان، زهکشی اراضی و لایروبی رودخانه‌ها از حوادث احتمالی آتی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار