کد خبر: ۱۱۲۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: برنامه ما این است امسال بیش از 100هزار هکتار از اراضی شالیزاری به‌صورت مکانیزه نشاکاری شودکه تاکنون 54 هزار هکتار از شالیزارهای استان به‌صورت مکانیزه نشاکاری شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، با شیوع کرونا شاهد بروز مشکلاتی در بخش‌های مختلف جامعه بودیم که این موضوع در روزهایی که مازندران در وضعیت قرمز قرار گرفت بیشتر بود اما اکنون شرایط بهتر است ولی تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی است تا نگرانی‌ها کاهش یابد.

اما برویم سراغ کشاورزان مازندران که این روزها اوج و کار تلاش‌شان است چگونه با ویروس کرونا مبارزه می‌کنند، جدا از بحث کرونا با روزه‌داری درحال تکاپو هستند تا بتوانند نشاهای سبز را دل شالیزار بنشانند.

باتوجه به شیوع ویروس کرونا تاکید بر نشاکاری مکانیزه شد که در این راستا کشاورزان با توجه به توصیه‌ها البته باتوجه به درنظر گرفتن شرایط به این سمت سوق یافتند؛ چراکه برخی اراضی شرایط به‌گونه‌ای است که امکان نشای مکانیزه وجود ندارد همچنین برخی افراد مسن اعتقادی به نشای مکانیزه ندارند ازنظرشان زمین باید آماده باشد و نشاها با دست در دل زمین نشانده شود.

 

این روزها درحالی کشاورزان خود را برای نشا آماده می‌کنند که کرونا محدودیت‌هایی برایشان ایجاد کرده؛ از استفاده از دستکش، کلاه و ملزومات بهداشتی گرفته تا ممنوعیت در بکارگیری نیروی کار غیربومی ... 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: امسال پیش‌بینی بر این است ۲۱۴هزار هکتار از شالیزارها به کشت برنج اختصاص یابد.

 

 

مجید بهادری با اشاره به نشاکاری ۱۱۰هزار هکتار از شالیزارهای مازندران، افزود: بقیه شالیزارها عملیات شخم و شیار و آب‌تخت انجام شده و آماده برای نشاکاری است.

وی با بیان اینکه برنامه ما این است امسال بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری به‌صورت مکانیزه نشاکاری شود، اضافه کرد: تاکنون ۵۴ هزار هکتار از شالیزارهای استان به‌صورت مکانیزه نشاکاری شدند.

 

معاون جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: در کنار بحث نشای مکانیزه، دو برنامه ۵۰هزار هکتاری در بحث برنامه تغذیه‌ای در دستور کار قرار دارد که به شهرستان‌ها ابلاغ کردیم.

بهادری خاطرنشان کرد: توصیه ما به کشاورزان این است در سالی که باعنوان جهش تولید نامگذاری شده با همکاری کارشناسان، کشاورزی خوب و دانش محور را در دستور کار داشته باشند.

به گزارش فارس، این روزها کشاورزان سخت مشغول فعالیت‌های شالیکاری هستند که امیدواریم باتوجه به سختی و مشقتی که می‌کشند و ازسویی در سال پرآبی داریم، سالی پرمحصول را پیش رو داشته باشند.

 

 

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/و

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار