کد خبر: ۱۱۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
مدیر کل سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برنامه راهبردی ۵ ساله دانشگاه آزاد اسلامی در بخش فناوری و نوآوری در حال تدوین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، وحید ضرغامی گفت: پیرو جلسه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با مدیران معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در خصوص ابعاد و مدل برنامه ریزی دانشگاه برای تحقق سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها طی ۵ سال آتی، تدوین برنامه دانشگاه در بخش فناوری و نوآوری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برنامه راهبردی ۵ ساله دانشگاه در واقع سندی کامل از سیاست های کلان تا پروژه های عملیاتی است، گفت: این برنامه شامل تعریف برنامه ها و پروژه هایی است که تحقق سند اسلامی شدن دانشگاه ها، ماحصل آن خواهد بود. سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در آن اهداف و چشم انداز دانشگاه تراز انقلاب اسلامی، به خوبی ترسیم شده است.

مدیر کل سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در فصل هفتم این سند، ابعاد نظام پژوهش و فناوری در قالب راهبردها و اقداماتی تبیین شده است، گفت: در این قسمت یکی از شئون دانشگاه اسلامی، کارآفرینی و دانشگاه کارآفرین و نوآور معرفی شده است. معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در حال تهیه برنامه دانشگاه در این بخش است.

وی افزود: کارآفرینی و دانشگاه کارآفرین، ضرورت امروز حیات دانشگاه‌هاست. تحقق دانشگاه کارآفرین، یکی از اصلی ترین راهبردهای دانشگاه در تقویت برند و اقتصاد دانشگاه است. برای تحقق دانشگاه کارآفرین و نوآور، الزامات رویکردی و برنامه ای از قبیل پرهیز از بخشی نگری و نگاه جزیره ای در دانشگاه و برآورنده زیست بوم کامل نوآوری، پرهیز از دولتی سازی در برنامه ریزی و سیاست گذاری، جوانگرایی و وجود سازوکارها و مدل های اقتصادی پویا و منعطف و برآورنده منافع دانشگاه و کشور، ایجاد بستر و فضای نوآوری مسئولیت پذیر در دانشگاه و زیرساخت های فناوری و نوآوری مد نظر است که معاونت فناوری و نوآوری به دنبال برنامه ریزی و پیاده سازی آنهاست.

ضرغامی خاطرنشان کرد: اداره کل سیاست گذاری و نظارت راهبردی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری از تمام صاحبنظران دانشگاه جهت مشارکت و همکاری در تدوین این برنامه، دعوت به همکاری می کند. علاقه مندان برای همکاری می توانند درخواست خود را به آدرسmtfn@iau.ac.ir ایمیل کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار