کد خبر: ۱۱۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
استاد دانشگاه تربیت مدرس گفت:در هر ساختار و تشکیلاتی نیازمند همسویی کامل طرفین با اهداف و تصمیم‌گیری‌ها است. اینکه اکنون مشخص شده وزیر صنعت یا اطرافیانش خلاف تصمیمات دولت حرکت کردند و با دولت هماهنگ نبودند تا حدودی دلایل این تصمیم را نشان می‌دهند. در این رابطه باید گفت که طبیعی است دولت نخواهد با وزیری که هماهنگ نیست، همکاری کند.

علی قنبری، کارشناس اقتصادی و معاون پیشین وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرآنلاین در رابطه با تغییراتی که در دولت صورت گرفته و کنار گذاشتن ناگهانی رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ببینید ایران کشوری است که در آن حادثه‌ها نتایج غیر قابل پیش‌بینی برجای می‌گذارند. کنار گذاشته شدن وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز برای همه از جمله خود من غیر قابل پیش‌بینی بود زیرا پیش از آن حداقل در سطح عمومی چیزی به عنوان نارضایتی طرفین مطرح نشده بود.

او افزود: کنار گذاشته شدن آقای رحمانی مانند انتخابش به عنوان وزیر حساب شده نبود. یعنی زمانی که معلوم شد بناست آقای شریعتمداری کنار برود کسی تصور نمی‌کرد آقای رحمانی جانشین او شود. این وضعیت برای کنار گذاشتن رحمانی هم تکرار شد و در حالی که کسی این را پیش‌بینی نمی کرد عملا محقق شد.

معاون پیشین وزیر جهاد کشاورزی گفت: پیش از برکناری هیچ خبری درباره نارضایتی منتشر نشده بود و این نشان می دهد مجموعه دولت بنایی برای عدم همکاری با وزیر سابق صمت نداشته و پس از برکناری تازه مشخص شده نارضایتی دولت از وزیر مسبوق به سابقه بوده و ماجرا چندان به افزایش قیمت خودرو یا ضعف در صادرات هم بروز پیدا نکرده است.

او تصریح کرد: به هر حال حضور در هر ساختار و تشکیلاتی نیازمند همسویی کامل طرفین با اهداف و تصمیم‌گیری‌ها است. اینکه اکنون مشخص شده وزیر صنعت یا اطرافیانش خلاف تصمیمات دولت حرکت کردند و با دولت هماهنگ نبودند تا حدودی دلایل این تصمیم را نشان می‌دهند. در این رابطه باید گفت که طبیعی است دولت از وزیری که هماهنگ نباشد ناراضی شود و تصمیم به برکناری وی بگیرد. 

قنبری در رابطه با دلایل دیگری که به تغییر در وزارت صنعت منجر شد، گفت: البته که افزایش قیمت خودرو یکی از دلایلی است که می‌تواند عملکرد وزیر سابق را تحت‌الشعاع قرار دهد. ناتوانی وزیر در کنترل قیمت خودرو که اکنون یک سال است ادامه دارد، بیانگر ضعف‌های مدیریتی ایشان بود. دولت انتظار دارد در شرایط سخت پساتحریم در رابطه با مسائلی از این دست عملکرد موفق‌تری داشته باشد.

17۲۲۳۲۲۸

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار